کد خبر: ۱۶۱۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۷:۵۱ - ۱۸ مرداد ۱۳۹۹
شبکه بهداشت و درمان باشت در واکنش به یادداشت شهردار این شهرستان؛
عصر دنا:  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت به یادداشت شهردار این شهرستان واکنش نشان داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش "عصر دنا"؛ روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان باشت، به یادداشت شهردار باشت مبنی بر نامناسب بودن وضعیت خدمات پزشکی و درمانی این شهرستان واکنش نشان داد. در متن این جوابیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

به نام خدای زیبایی‌ها

در پی یادداشتی از شهردار باشت لازم است مواردی را جهت روشن شدن اذهان عمومی به اطلاع مردم شریف باشت برسانیم.

دلا خود را در آیینه، چون کج بینی هر آینه

تو کج باشی نه آیینه تو خود را راست کن اول

مردم عزیز استان آگاهند و نیک می‌دانند که دانشگاه علوم پزشکی استان و واحد‌های زیر مجموعه در شرایطی بسیار حساس قرار دارند و در این شرایط بیشتر از هر چیزی نیاز به تمرکز وآرامش جهت خدمت رسانی به هم استانی‌ها دارد و به لطف خداوند متعال، همکاری مردم، مساعدت‌های استاندار محترم و نهاد‌های حکومتی و روحانیت شریف استان و مجاهدت‌های کادر بهداشت و درمان تا این لحظه دانشگاه توانسته یکی از بهترین عملکرد‌ها را در مبارزه با بیماری کووید ۱۹ در تمام کشور داشته باشد.

در این بین علاوه بر همراهی اکثریت مردم شریف استان، همراهی مسئولین و ادارات دولتی و غیر دولتی بسیار مهم و کارآمد بوده است.

ولی متاسفانه بعضی افراد به ظاهر دلسوز، ولی در باطن مغرض نیز اقدام به سنگ اندازی و تخریب‌هایی نموده اند.

جناب شهردار باشت در یک سال اخیر طی چند مرحله فقط با اهداف سیاسی و به قصد فرافکنی اقدام به حمله رسانه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی استان نموده است؛ آن هم با ادبیاتی غیر محترمانه و آکنده از غصبیت و اشکالات نگارشی.

متاسفانه شهردار باشت تفاوت بین مرکز بستر درمانی شبانه روزی و بیمارستان را نمی‌داند و احتمالا اگر این نکته را می‌دانست این توهین و بی احترامی را نثار خدمتگزاران مردم در سنگر سلامت نمی‌کرد.

به راستی اگر ایشان دلسوز مردم شریف باشت هستند چرا علی رغم تذکرات فراوان شبکه بهداشت و درمان باشت و عطف به بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با نگهداری دام زنده در حیطه شهر برخورد نمی‌کند؟

یعنی مردم عزیز باشت باید بر اثر این سهل انگاری‌ها بیمار شوند و نیاز به بستری در بیمارستان پیدا کنند! چرا به پیشگیری و رعایت اصول بدیهی بهداشتی در شهر اهمیت نمی‌دهد؟ چرا علیرغم پیگیری‌های فراوان شبکه بهداشت و درمان، اجازه متصل شدن سیستم فاضلاب بیمارستان را به فاضلاب شهر نداده است؟ مگر شما به زعم خودتان، شهردار باصطلاح دلسوز این شهر نیستید؟

مگر به قصد خدمت به مردم این شهر از طرف شورای اسلامی شهر باشت انتخاب نشده اید؟ آقای شهردار اگر با سلسله مراتب، ارتقا مدیریتی را طی کرده بودید باید می‌دانستید که دانشگاه در ارائه خدمات به مردم عزیز کوتاهی نکرده و نخواهد کرد.

آقای شهردار اگر تا بحال عملکرد خود را هم ارزیابی نموده بودید این گونه به داستان سرایی دست نمی‌زدید و ملاک قضاوت خود را آمار‌های اشتباه افراد مغرض قرار نمی‌دادید.

بهتر است برای مطرح کردن خود در رسانه‌ها به دنبال راه‌های دیگری باشیم نه اینکه خود را در قامت یک کارشناس بهداشت و درمان ببینیم و در حضور اساتید دانشگاه و کادر بهداشت و درمان و مردم با فرهنگ باشت، با ادبیاتی کوچه بازاری به مدیران و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی، بویژه پرسنل زحمتکش شبکه بهداشت و درمان باشت توهین و بی احترامی نمایی؟ آیا بهتر نیست مطابق شرح وظایف خود عمل نمایی و برای مطرح شدن در رسانه‌ها هر سخنی بر زبان نرانی؟ به هر حال مردم شریف باشت و مسئولین وزارتی، سیاسی، دانشگاهی، نظارتی و قضایی استان و شهرستان بهترین قاضی هستند.

اما لازم است توجه مردم شریف باشت را به موارد ذیل معطوف داریم:

۱ -جناب آقای شهردار شما که قصد تعطیلی کلینیک درمانی مرحوم تاجگردون را داشتید، بدانید دانشگاه و قوه قضاییه هرگز اجازه نخواهد داد مردم از نعمت بهداشت و درمان محروم بمانند و به هیچ عنوان این کلینیک تعطیل نخواهد شد و انشاءالله با مدیریت جدید به نحو احسن و کاملتر ادامه خدمت خواهد داد.

۲ -تمامی متخصصین لازم که برای شهرستان باشت طبق استاندارد وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی مدنظر هستند ابلاغ شروع به کار را دریافت نموده اند و در اوایل شهریور نیز تعدادی متخصص دیگر به آن‌ها اضافه خواهد شد.

۳ -اگر شهردار خیلی دلسوز مردم و نگران سلامت آن‌ها هستند برای بیمارستان و شبکه‌ای که با کمبود درآمد مواجه می‌باشد آستین کمک بالا زده و بعضاً مشکلاتی که در سایر شهرستان‌ها به طور رایگان توسط شهرداری انجام می‌شود را حل نموده و نه با تهدید و مراجعات و واسطه‌های فراوان به دنبال گرفتن عوارض آن هم بدون ارائه خدمت باشند.

۴ -عوارضی که بابت کلینیک درمانی مرحوم تاجگردون از حدود ۱۰ سال پیش تاکنون پرداخت نشده بود و البته تمام شهرداری‌های استان در موارد مشابه آن را بخشیده بودند، ولی شهردار باشت حاضر به بخشش نشد و بعد از تقسیط در همین هفته مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان به حساب شهرداری باشت واریز گردید و انشاالله پرداخت‌های بعدی نیز انجام خواهد شد.

۵ -تقریبا طی یک سال گذشته حدود سه میلیارد تومان جهت راه اندازی کامل بیمارستان و امورات شبکه مانند راه اندازی سیستم امحا زباله، اکسیژن ساز، رادیولوژی، آشپزخانه و رختشویخانه بیمارستان، پرداخت بدهی‌های گذشته برق، آب و سایر حامل‌های انرژی، خرید وسایل حفاظت فردی، پرداخت بعضی از بدهی‌های قدیمی تجهیزاتی، پرداخت کارانه و اضافه کار پزشکان و پرسنل و به شبکه و بیمارستان شهدای باشت پرداخت گردیده است که تقریباً جز بالاترین کمک‌های مالی دانشگاه به شبکه‌های بهداشت و‌درمان سراسر استان بوده است.

در پایان یادآور می‌شویم که به امید خدا، بیمارستان شهر باشت با تمام توان و با امکانات به روز و تعرفه دولتی و متخصصین مورد نیاز و طبق استاندارد وزارت بهداشت در آینده‌ای نزدیک در مدار ارایه خدمت به مردم عزیز و شریف باشت قرار خواهد گرفت.

این اطمینان به همشهریان عزیز نیز داده خواهد شد که دانشگاه با اقدامات و حملات این چنینی نه تنها دلسرد نمی‌شود بلکه مصمم‌تر از قبل به راه خود که همان تامین، حفظ و ارتقا سلامت مردم خواهد بود ادامه خواهد داد.

همچنین لازم است به اطلاع مردم شریف باشت رسانده شود در جلسه سرپرست و معاون توسعه دانشگاه با مدیریت جدید شبکه باشت مقرر شد که بیمارستان باشت باید در شهریورماه امسال و بعد از تقسیم متخصصین جدید به بهره برداری کامل برسد.

امیدواریم با همدلی و هم افزایی بتوانیم خدماتی در شان مردم شریف و شهید پرور باشت به آن‌ها ارائه نماییم.

روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان باشت
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رها
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۸
حالا چرا اینقدر بهتون بر خورد مگه شهردار چی گفت، متن جوابیه شما که بی ادبانه تر و گستاخانه تر بود
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.