کد خبر: ۱۶۱۳۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۴:۳۸ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: اگرچه این روزها در بیمارستان های استان کهگیلویه و بویراحمد همانند سایر نقاط جهان، کرونا جولان می دهد، اما در دورهمی های خوانندگان محبوب کهگیلویه و بویراحمدی دست دادن و بی توجهی به پروتکل های بهداشتی مشهود است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش"عصر دنا"؛ زنگ خطر در کهگیلویه و بویراحمد بصدا درآمده و اگرچه شرایط کرونایی استان زردرنگ و در وضعیت هشدار است، اما جمعی از خوانندگان هم استانی جشن های دورهمی را آنهم در یکی از شهرستان های وضعیت قرمز استان ترتیب داده اند. در این جشن اثری از رعایت مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا نیست، تعدادی از شهرستان‌های استان مدتهاست که از نظر آلودگی به ویروس کرونا  قرمز اعلام شده اند و تعدادی هم در آستانه قرمز شدن هستند، ۵۹ نفر از هم استانی‌هایی که تا چندی پیش در کنار ما بودند، اکنون با دستان قدرتمند کووید ۱۹ به کام مرگ کشیده شدند. ۵۹ قربانی که در میانشان بودند کسانی که دم از قدرت می‌زدند، گول هیکل و ظاهر را خوردند و با غرور کرونا را به مبارزه می‌طلبیدند، اما کرونا پیروز میدان شد و آن‌ها در سکوتی باورنکردنی و در غیاب خیلی از دوست و آشنایان، با بدرقه کمترین همراهان به آغوش خاک سپرده شدند، امروز در همین استان نسبتا کوچک کهگیلویه و بویراحمد ده‌ها نفر روی تخت‌های آی سی یو بر مرز مرگ و زندگی می‌لغزند. با این تفاسیر اما، در جمع خوانندگان سبک‌های مختلف استان، شور موج می‌زند، و کرونا با همه عواقب و تلفاتش نتوانسته دورهمی‌های آن‌ها را کنسل کند. کسانی که دستان ضد کرونایشان را به گرمی در هم می‌فشارند.
روی صحبتم با همان صاحبان صدا‌های محبوبی است که این روز‌ها بجای آنکه الگوی رعایت پروتکل‌های بهداشتی باشند، بیخ گوش مسئولان و ستاد استانی کرونا جشن‌های دور همی برگزار می‌کنند و با دست دادن هایشان کرونا را به سخره می‌گیرند.
خوانندگان مطرح استان به بهای جان خود و دیگران، چنین جشن‌هایی را تدارک می‌بینند، اما بیش از هر چیز بی تفاوتی آن‌ها به پروتکل‌های بهداشتی مصوب ستاد کرونا جالب توجه است، چرا که در فیلم‌های منتشره از دور همی‌های شاد آنها، نه تنها از ماسک و دستکش خبری نیست، بلکه دیگر پروتکل‌های بهداشتی از جمله رعایت فاصله فیزیکی را نیز در دستور کار ندارند.

آن‌ها آنقدر به قدرت خود ایمان دارند که حتی کمترین احتمال آلودگی را در گرمای دستان یکدیگر تصور نمی‌کنند، حال اگر این خوانندگان آلوده باشند، حتی یک نفر از آن‌ها آلوده به ویروس جهش یافته کرونا باشد، چه می‌شود! آیا فقط خودشان به چنگال کرونا خواهند افتاد؟ خیر. اگر هر یک از این مهمانان آلوده باشد، برای بیماری و مرگ ده‌ها نفر کفایت می‌کند. مهمانان این دور همی ها، مهمانان خاص عروسی‌های چندصد نفره مخفی این روز‌ها هم هستند، و اگر یک نفر از این مهمانان، ویروس کرونا را در ریه‌های خود میزبانی کند، بروز و تکرار  فجایع کرونایی اخیر استان دور از انتظار نیست.
حال این سوال مطرح است که آیا این خوانندگان همان‌هایی نیستند که در گفتار و رفتار، گروه‌های مرجعی بشمار می‌آیند که مردم رفتار و گفتارشان را رصد می‌کنند تا الگوی عمل قرار دهند؟ در پاسخ باید گفت، بطور کلی هنرمندان از جمله همین خوانندگان خوش آوای هم استانی، همیشه مرجع رفتار عموم مردم بوده و هستند، حال اگر قبول کنیم که هنرمندان الگوی مردم هستند، پس نباید از عدم توجه به پروتکل‌های بهداشتی توسط عامه مردم تعجب کرد. وقتی این هنرمندان در دورهمی دوستانه خود دست می‌دهند و با فاصله نزدیک بدون ماسک کنار یکدیگر می‌نشینند و فیلم آنرا هم منتشر می‌کنند، این قبیل رفتارها عادی سازی شده و موجه قلمداد می شود، در نتیجه رفتار اشتباه آن‌ها از سوی مردم و دوستدارانشان، الگو برداری می‌شود، و مردم هم که هیچ گونه هشداری را از سوی مسئولان به این قشر شاهد نیستند، در رفتاری مشابه، مراسم‌های عروسی و عزا را هر چه شلوغ‌تر برگزار می‌کنند؛ و البته تا اصلاح رفتار خوانندگان و دیگر افراد مطرح هم استانی، نمیتوان به بهبود رفتار‌های کرونایی عامه مردم امیدوار بود.
انگار که کرونا و رعایت فاصله اجتماعی و دیگر پروتکل‌های بهداشتی عملا برای این خوانندگان گرامی شوخی بیش نیست.
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
م ن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۵/۱۵
ضمن تقدیرازنویسنده اماباید به عرض برسانم که همه مردم خواننده هاراالگو نمی دانندواصلااین افرادصرفابرای لحظاتی وظیفه سرگرم کردن بعضی از مردم رابه عهده دارند وجزبرخی که باشخصیت هستندبقیه اصلا جایگاه اجتماعی ندارند چرا که بیشنراثارانها مخرب فرهنگ هم هست خواننده شجریان ناظری اسدپور سراج و...اینها هستند.وحیفه که هراراجیف خوانی راخواننده بدانیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۷
زیاد حرف الکی نزنینید کرونارو خودتون درست کردین
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین