تاریخ انتشار:۱۸:۰۹ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه در سیزدهمین روز از مرداد ۹۹، دو مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در استان گزارش شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش "عصر دنا"؛ سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: متاسفانه در سیزدهمین روز از مرداد ۹۹، دو مورد مرگ ناشی از کووید-۱۹ در استان گزارش شده است و با احتساب این دو مورد جدید، آمار فوتی های کرونا در استان به ۵۸ نفر رسید.
پرویز یزدان‌پناه ابراز داشت: این جانباختگان ٧٤ و ٦٩ ساله، اهل لنده و گچساران و دارای بیماری زمینه‌ای بودند.
وی اضافه کرد: از مجموع مبتلایان به کووید ۱۹ در کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ٢٧٨٤نفر بهبود یافته اند.
دکتر یزدان پناه گفت: هم اکنون ۱۸۵ بیمار مشکوک و قطعی در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۸۶ بیمار کرونایی قطعی بوده و ۱۷ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی ادامه داد: امروز نیز جواب ۱۸۲ نمونه را از آزمایشگاه دریافت نمودیم که بیشترین موارد مثبت در بویراحمد (٤٠ در صد موارد) و بقیه موارد  در گچساران، کهگیلویه، بهمیی، چرام و باشت بود.
یزدان پناه گفت: براساس نظر همکاران پزشک، ویروس تهاجمی‌تر و خشن‌تر شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: با بررسی وضعیت بیماران بستری و فوتی در کل کشور، در می‌یابیم که سن بیماران بستری و فوتی پایین‌تر آمده و افراد، بدحال‌تر از گذشته به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند.

دکتر یزدان پناه تاکید کرد: مردم می‌بایست بیش از پیش بر رفتار‌های پیشگیرانه خود بیفزایند و تمهیدات جدی تری برای جلوگیری از گسترش این بیماری اتخاذ کنند تا خدای ناکرده، سلامتشان به خطر نیفتد.
وی در پایان گفت استفاده از ماسک، عدم شرکت در تجمعات و مراکز پر تردد، لغو سفر‌های غیر ضرور و رعایت فاصله گذاری فیزیکی از توصیه‌های روزانه ما به مردم شریف استان است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.