کد خبر: ۱۶۰۹۴
تاریخ انتشار:۱۸:۳۸ - ۰۳ مرداد ۱۳۹۹
در واکنش به تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای ایرانی؛
عصر دنا: سازمان هواپیمایی کشوری ایران در پی تعرض هواپیما‌های جنگنده ارتش تروریستی آمریکا اطلاعیه‌ صادر کرد
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
سازمان هواپیمایی کشوری ایران در پی تعرض هواپیما‌های جنگنده ارتش تروریستی آمریکا اطلاعیه‌ای به این شرح صادر کرد:

در پی تعرض هواپیما‌های جنگنده ایالات متحده آمریکا بر فراز خاک سوریه به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم تیرماه ۱۳۹۹ در کریدور‌های بین المللی هوایی در آسمان سوریه از فرودگاه بین المللی امام خمینی عازم بیروت بود، تعدادی از مسافرین به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از تصادم با پرواز‌های متعرض، دچار جراحات شدند.

پس از حصول اطمینان از ایمن بودن هواپیما متعاقب فرود در فرودگاه بیروت تصمیم در خصوص بازگشت هواپیمای مذکور به تهران گرفته شد.

سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس مفاد ضمیمه ۱۳ پیمان شیکاگو ضمن برقراری تماس با طرف سوری، خواستار بررسی سریع و دقیق رویداد شد و تیم فنی بررسی سوانح ایران نیز از دقایق اولیه پس از ورود هواپیمای ماهان به فرودگاه امام خمینی، بررسی فنی رویداد را آغاز کردند.

جزئیات این رویداد پس از بررسی تمامی داده‌های فنی و اطلاعات بدست آماده بر اساس فرآیند بررسی سانحه و همچنین برخی اطلاعات مستند و متقن از مقامات هواپیمایی کشوری سوریه منتشر خواهد شد.

سازمان هواپیمایی کشوری ایران، اقدام هواپیما‌های جنگنده امریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استاندارد‌های هوانوردی می‌داند و مراتب اعتراض جدی خود را رسماً به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ارائه و خواستار رسیدگی فوری به موضوع است.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.