تاریخ انتشار:۰۱:۱۵ - ۳۱ تير ۱۳۹۹
آمار جدید کرونا در کهگیلویه و بویراحمد
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیش از دو هزار و ۸۰۰ کهگیلویه و بویراحمدی به کرونا مبتلا شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
عصر دنا، پرویز یزدان‌پناه در برنامه استودیو سلامت شبکه دنا با اشاره به آمار بیش از دو هزار و ۸۰۰ بیمار کرونایی استان گفت: فوتی‌های استان به ۴۰ نفر رسید و اکثرا بیماران کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت هستند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تعداد تخت‌های آی. سی. یو و سی. سی. یو بیمارستان‌های استان گفت: حدود ۱۳۰ تخت در این دو بخش است، اما اگر مردم همکاری نکنند و آمار افزایش یابد این تعداد تخت بیمارستانی جوابگو نیست لذا باید مدیریت و کنترل کنیم.

وی با اشاره به هزینه حدود ۷۰۰هزار تومانی آزمایش ویروس کرونا گفت: ظرفیت مملکت محدود است و اگر کنترل نشود باید همه هزینه‌ها را صرف آزمایش کرونا کنیم لذا آزمایش برای افراد دارای سن خاص و افراد دارای بیماران زمینه‌ای در اولویت است.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا با اشاره به مرگ کودک زیر یکسال و فرد دارای ۹۱ سال براثر بیماری کرونا گفت: بیماری از حالت خوشه‌ای خارج شده است، از ابتدای شیوع این بیماری هزار مورد مثبت در شهرستان بویراحمد شناسایی شد که بیش از ۵۰۰ مورد در این ایام بوده است.

این مسوول با تاکید بر اینکه همه کسانی که از خانه خارج می‌شوند، ماسک بزنند افزود: افرادی که ماسک استفاده نمی‌کنند تا ۹۰ درصد ویروس را منتقل می‌کنند لذا افراد در مراودات خود فاصله ۲ متری را رعایت کنند.

یزدان‌پناه با بیان اینکه عطسه و سرفه می‌توانند ویروس را منتقل کند، افزود: بیشترین راه آسیب‌پذیری کرونا در استان تجمعات است.

وی ضمن هشدار به مردم گفت: مطب‌ها و موسسات پزشکی، فروشگاه‌های بزرگ و ادارات مکان‌های آلوده برای ویروس کرونا هستند، اما متاسفانه شاهد تجمعات افراد در این مکان‌ها هستیم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.