کد خبر: ۱۵۹۴۶
تاریخ انتشار:۱۱:۱۶ - ۱۱ تير ۱۳۹۹
عصر دنا: 18 نفر در حادثه کلینیک سینا اطهر فوت کردند/فوت شدگان در طبقه پنجم حضور داشتند
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، مهدی داوری مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهر تهران با اشاره به حضور به موقع نیروهای آتش نشانی در محل حادثه گفت: در پی تماس شهروندان و اعلام یک مورد گزارش انفجار و آتش سوزی گسترده در یکی از مراکز درمانی واقع در خیابان شریعتی نرسیده به میدان قدس، نیروهای عملیاتی آتش نشانی در ساعت ۲۰:۴۶ دقیقه به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان پنج دقیقه (ساعت ۲۰:۵۱ دقیقه) به محل حادثه رسیدند.

وی ادامه داد: در همان ثانیه‌های نخست از سوی ستاد فرماندهی عملیات، ۴ ایستگاه عملیاتی حریق به همراه یک گروه نجات و خودروهای پشتیبانی عازم محل حادثه شدند. در دقایق بعدی تعداد ایستگاه ها و تجهیزات مورد نیاز با دستور فرمانده عملیات افزایش پیدا می‌کند.

داوری با بیان مختصات محل آتش سوزی گفت: محل آتش سوزی یک ساختمان ۵ طبقه با کاربری کلینیک درمانی بود که بر اساس اظهارات ا‌ولیه در طبقه منهای دو، حجم بالایی از شعله های آتش مشاهده و صدای انفجار متعدد به گوش رسیده بود. این صدای انفجارها حتی در زمان حضور نیروهای آتش نشانی هم به گوش می‌رسید.بررسی ها نشان می‌داد عمده صدا از سیلندرهایی بود که در این طبقه نگهداری می‌شده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی با اشاره به وضعیت ساختمان در زمان حضور آتش نشانان گفت: شدت آتش به حدی بود که از فاصله زیاد مسیرهای منتهی به میدان قدس هم قابل رویت بود. در بدو ورود مشاهده شد که آتش به طبقات بالایی نیز رسیده است و به همین دلیل در کلیه طبقات دود غلیظی وجود دارد. همچنین شدت انفجارها به حدی بود که ساختمان‌های مجاور هم دچار آسیب شده بودند و ‌شیشه بسیاری از منازل اطراف این مرکز‌ شکسته بود.

وی افزود: نیروها به طور همزمان و از چند جهت اقدام به اطفای آتش کردند و علیرغم حجم بالای دود و‌ حرارت، با تلاش فراوان موفق شدند به طبقات بالایی نفوذ و مشغول جستجوی اتاق ها و بخش های مختلف شدند. به محض ورود به طبقات، بدون فوت وقت اقدام به خارج کردن مصدومان از ساختمان کردند که در نهایت چیزی حدود ۲۰ نفر موفق به خروج‌ شدند.

داوری همچنین درخصوص تعداد کشته‌شدگان این حادثه گفت: متاسفانه ۱۸ نفر از شهروندان‌مان که عمدتا در طبقه پنج ساختمان حضور داشتند جان خود را از دست دادند و ‌حال یک‌ نفر نیز وخیم گزارش شده است. متاسفانه سیزده نفر از این افراد در اتاق های عمل و ریکاوری که در بالاترین طبقه ساختمان قرار داشت حضور داشتند و به دلیل شرایط حرارت و دود، امکان خارج شدن نداشتند.

این کارشناس ایمنی و آتش نشانی با اشاره به وسعت عملیات و‌ همچنین لزوم همراهی و‌ همکاری شهروندان با نیروهای امدادرسان در مواقع بحران، گفت: جا دارد این مصیبت را به خانواده درگذشتگان این حادثه تسلیت گفته و آرزوی سلامتی داشته باشیم برای همه بازماندگان. رعایت مسایل ایمنی سازه‌های عمومی علی الخصوص مراکز تجمعی درمانی یکی از دغدغه های همیشگی است که به نظر می رسد با مشاهده حوادثی اینچنینی باید به عنوان ‌یک اولویت مد نظر سازندگان و مدیران این گونه مراکز باشد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.