تاریخ انتشار:۱۹:۳۴ - ۲۸ خرداد ۱۳۹۹
برای مرمت و بازسازی؛
عصر دنا: ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برای مرمت و بازسازی به بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری این استان در بازدید از بافت تاریخی شهر دهدشت از تخصیص ۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نخستین اعتبار سال ۹۹ به بافت تاریخی دهدشت خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از اعتبارات سال جاری ۲۰ میلیارد ریال به صورت نقدی برای مرمت و بهسازی بافت تاریخی دهدشت اختصاص یافته است.
مجید صفایی افزود: از اعتبارات سال گذشته نیز ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به صورت نقدی موجود است که مجموعا بافت تاریخی دهدشت هم اکنون ۲۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار دارد و تا یک ماه آینده با برگزاری فراخوان و تعیین پیمانکار کار ساماندهی، نصب برج‌های نوری و مرمت بنا‌های مختلف این بافت آغاز میشود.

امام جمعه دهدشت در این بازدید به اهمیت بافت تاریخی دهدشت اشاره کرد و گفت: بلاد شاپور از بافت‌های تاریخی مهم کشور محسوب می‌شود و این بافت نیز مورد بی مهری و بی توجهی هم قرار گرفته، از مدیر کل میراث فرهنگی دعوت کردیم تا مشکلات موجود در بافت از نزدیک بررسی و تعیین تکلیف شوند.
حجت الاسلام علی وحدانی فر افزود: یکی از مشکلات موجود در بافت تاریخی وجود ۲۳ ملک مسکونی شخصی است که در این بافت حضور دارند و برای بهسازی این بافت واحد‌های مسکونی مذکور باید تملک شوند تا بتوان بافت را محصور کرد.
وی همچنین به اهمیت مرمت اماکن مذهبی موجود در بافت و واگذاری این اماکن به بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: امامزاده ها، کاروانسرا‌ها و مساجد موجود در بافت تاریخی از ظرفیت فرهنگی بالایی برخوردار هستند و نیاز است تا این اماکن مرمت و در اختیار هیات مذهبی و بخش خصوصی برای انجام امورات فرهنگی و مذهبی قرار گیرد.
حجت الاسلام وحدانی فر از آغاز مرمت برخی از بنا‌های تاریخی موجود در بافت خبر داد و ادامه داد: یکی از این بنا‌ها مسجد مورک یا مسجد اباذر غفاری است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده و اعتبارات در نظر گرفته شده، قرار است ۵ مهرماه سال جاری تکمیل و در اختیار مردم قرار گیرد.
امام جمعه دهدشت با بیان اینکه بافت تاریخی دهدشت دارای ردیف بودجه ملی است بیان کرد: با توجه به اعتبارات موجود و پیگیری‌های مکرر مجموعه استان، این بافت می‌تواند تا دو سال آینده به یکی از اماکن تاریخی مورد نظر برای حضور گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.