تاریخ انتشار:۰۷:۳۲ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: شرکت در مراسم، مهمترین علت شیوع بیماری کرونا در شهرستان چرام است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان چرام در جلسه اضطراری شورای سلامت شهرستان چرام گفت: تجمع در مراسم عزا و عروسی از عوامل اصلی شیوع بیماری کرونا در شهرستان چرام است که با توجه به آغاز موج دوم کرونا نیاز است از هر گونه تجمع در این شهرستان جلوگیری شود.
جعفری با اشاره به رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پیشگیری از تجمعات افزود: هیچ گونه مراسم و تجمعی نباید در مساجد برگزار شود و مساجد تنها برای ادای فرایض دینی به مدت نیم ساعت با رعایت دستورالعمل ههای بهداشتی باز است.
وی با بیان اینکه شهرستان چرام جزو موفق‌ترین شهرستان‌ها در زمینه غربالگری، شناسایی، بیماریابی و کنترل بیماری کرونا بود است، بیان کرد: بی توجهی مردم به دستورالعمل‌های بهداشتی و ورود مسافرانی از استان‌های خوزستان و بوشهر موجب ابتلای چند نفر به بیماری کرونا در این شهرستان شده است.
جعفری با بیان اینکه از این خانواده‌ها نمونه گیری شد گفت: افراد آلوده شناسایی شدند و به آن‌ها توصیه شد در خانه بمانند.
وی افزود: باید برای مسافرانی که از استان‌های همجوار که وضعیت قرمز دارند و به شهرستان چرام سفر می‌کنند چاره اندیشی شود.
وی ادامه داد: با توجه به احتمال شیوع ویروس کرونا باید مسیر ورودی به مناطق گردشگری باغ عمران، شرابگرو، سادات و مناطق سردسیری طسوج مسدود شود.
رئیس شبکه بهداشت چرام با بیان اینکه بانک‌ها باید در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی جدیت بیشتری داشته باشند، اضافه کرد: در بانک و کنار خودپرداز‌ها باید لوازم بهداشتی برای ضدعفونی وجود داشته باشد که این کار توسط بانک‌های شهرستان چرام رعایت نمی‌شود.
وی با اشاره به ضرورت رعایت فاصله گذاری در ادارات با قرار دادن برچسب یا رنگ برای مراجعه کنندگان، بیان کرد: همه کارکنان ادارات و بانک‌ها باید از ماسک و دستکش استفاده کنند و مسئولان ادارت موظف هستند از بودجه ادارت، برای کارکنان ماسک و دستکش تهیه کنند.
فرماندار شهرستان چرام در این جلسه گفت: متاسفانه حساسیت مردم نسبت به ویروس کرونا کمتر شده و به همان میزان هم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی کمتر شده است.
هادی فتاحی اصل افزود: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند با توجه به وسعت روابط اجتماعی که دارند به آگاه سازی مردم در خصوص خطرات ویروس کرونا اقدام کنند.
برچسب ها: چرام ، شیوع کرونا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.