تاریخ انتشار:۱۴:۱۳ - ۲۴ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: با تلاش امدادگران و مردم ۳ فقره آتش سوزی در مراتع و جنگل‌های مناطق سردسیری و گرمسیری استان کهگیلویه و بویراحمد مهار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آتش سوزی ارتفاعات مشرف به آبشار یاسوج که از ظهر دیروز بیست و سوم خرداد آغاز شده بود با تلاش نیروهای مردمی و امدادی پس از 2 بار مهار به طور کامل خاموش شد.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بویراحمد گفت: ساعت حدود 14 دیروز با دریافت خبر آتش سوزی در ارتفاعات مشرف بر منطقه گردشگری آبشار شهر یاسوج گروهی از نیروهای امدادی و چند دستگاه دمنده به این ارتفاعات اعزام شد.

آقای حسن زاده افزود: با تلاش امدادگران، نیروهای مردمی و دلسوزان طبیعت این آتش سوزی پس از 2 ساعت مهار شد و نیروهای این اداره به زعم خاموشی شعله ها به پایین ارتفاعات بازگشتند.

وی با بیان اینکه وزش باد، کنده های نیم سوخته و علفهای خشک موجب شعله ور شدن دوباره آتش شد ادامه داد: امدادگران که در آماده باش بودند دوباره با تجهیزات لازم به منطقه اعزام شدند و توانستند ساعاتی بعد در حدود ساعت21 شعله ها را تسلیم کنند.

مدیر منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان بویراحمد با اشاره به از بین رفتن بخشی از مراتع و تعدادی از درختان بلوط در این حادثه اضافه کرد: علت آتش سوزی عامل انسانی بود اما جزئیات آن در دست بررسی است.

آقای حسن زاده با بیان اینکه با متخلفان و نابود کنندگان طبیعت بدون ملاحظه برخورد قانونی می شود گفت: از عموم مردم و دلسوزان طبیعت درخواست می شود از روشن کردن آتش و رها کردن آن با توجه به وجود علفهای خشک در طبیعت به جد خود داری کنند.

به گفته مردم محلی عصر دیروز نیز ارتفاعات مشرف بر آبشار بهرام بیگی هم طعمه حریق شد.

بنا بر این گزارش شعله های آتش موجب از بین رفتن بخشی از مراتع و درختان موجود در این منطقه شد.

این حادثه نیز با حضور مردم روستاهای اطراف پس از گذشت چند ساعت تلاش به طور کامل مهار شد.

در این آتش سوزی بخشی از مراتع و خرمن گیاهان علوفه ای دامداران و تعدادی درخچه بادام کوهی و ارزن در آتش سوخت.

به گفته اهالی تنگ پیرزال شهرستان چرام هم خطای انسانی موجب شعله ور شدن آتش در مراتع این منطقه شد.

این آتش سوزی نیز با حضور به موقع مردم محلی و امدادگران منابع طبیعی به سرعت خاموش شد.

مهار ۳ فقره آتش سوزی در کهگیلویه و بویراحمد

مهار ۳ فقره آتش سوزی در کهگیلویه و بویراحمد

مهار ۳ فقره آتش سوزی در کهگیلویه و بویراحمد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.