تاریخ انتشار:۰۱:۰۱ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۳۷ نفر از هم استانی ها به سبب حضور در مراسم ختم در این استان و ۱۰ نفر دیگر به دلیل شرکت در مراسم عروسی در ممسنی از توابع استان فارس به بیماری ویروسی کرونا مبتلا شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حسین کلانتری روز پنجشنبه در نشست ستاد مدیریت پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: با وجو هشدار های مکرر مسئولان استانی و کادر بهداشت و درمان مراسمات ختم و عروسی در کهگیلویه و بویراحمد پر رنگ تر و شلوغ تر از گذشته برگزار می شوند و علی رغم تلاش مسئولان برای پیشگیری از شیوع این ویروس، افراد بسیاری به ویژه افراد آسیب پذیر در برابر بیماری کرونا در این مراسمات شرکت می کنند.

وی افزود: از تمامی مردم استان خواهانیم که پروتکل های بهداشتی (ماسک و دستکش بپوشند و فاصله اجتماعی) را رعایت کنند و در تجمعات حضور پیدا نکنند تا جلو تبعات ناشی از این بیماری ویروسی مهلک گرفته شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در استان سبب می شود تا هزینه ها پایین بیایند و جان بسیاری از مردم استان حفظ شود.

کلانتری بیان کرد: میزان فوتی های ناشی از بیماری کرونا در این استان نسبت به کشور یک پنجم است و میانگین ابتلا به این بیماری در کشور ۱۰ و در این استان یک درصد است.

کلانتری ابراز داشت: تاکنون ۹۰ درصد ادارات دولتی در رعایت پروتگل های بهداشتی موفق بوده اند و در حوزه بازارایان نیز تنها ۴۰ درصد از آن ها این موراد را رعایت کرده اند.

وی تاکید کرد: برخی از هم استانی ها اذعان داردند که به سبب طولانی شدن وجود این بیماری در استان خسته شده اند، اما نباید این بی حوصلگی و خستگی سبب شود تا به استقبال مرگ بروند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: این استان تابع دستورالعمل های ستاد کرونای کشور است و با افرادی که در این حوزه تخلفی داشته باشند و نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی بی توجه باشند، برخورد می شود.

کلانتری بیان کرد: نصب هرگونه چادر در تفرجگاه ها، پارک ها و میادین ممنوع است و اجازه نصب چادر به هیچ وجه به مسافران داده نمی شود و در تعطیلات آخر هفته جاری نیز محدودیت هایی برای حضور کم تر مردم و گردشگران اندیشیده خواهد شد.

وی افزود: هر گونه تجمع، استقرار و اسکان افراد در مراکزی که سبب اجتماع می شود، ممنوع است زیرا که هم اینک باید با کرونا زندگی کرد و می طلبد تمامی الزامات بهداشتی را رعایت کنیم تا گرفتار این بیماری منحوس نشویم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برگزاری آزمون استخدامی دانشگاه علوم پزشکی استان، نیز گفت: در صورتی که تمامی پروتکل های بهداشتی از سوی این دانشگاه زمان برگزاری آزمون رعایت شود، برگزاری این آزمان منعی ندارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: موج دوم بیماری ویروسی کرونا به راه افتاده است و بهترین چاره در شرایط کنونی رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله اجتماعی است.

احد جمالی افزود: در صورتی که مردم الزامات پزشکی را رعایت نکنند باید منتظر همه گیری مردم به این ویروس و وجود کرونا و آنفولانزا در زمستان باشیم و بدون شک تبعات جبران ناپذیری را متحمل خواهیم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی، درمانی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون مرگ هیچ بیمار کرونایی در منزل در این استان گزارش نشده و سیستم مراقبت از بیماران بسیار مطلوب اقدام کرده اند.

محمد مهدی بانشی تاکید کرد: از مجموع بیماران کرونایی استان ۷۰۰ مورد از آن ها هرگز در بیمارستان مراجعه ای نداشته و تنها ۲۱ نفر بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری شده اند.

در ۲۴ ساعت گذشته تا ظهر امروز (۲۲ خرداد) براساس گزارش آزمایشگاه ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی ۲ هزار و ۲۳۸ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد. از بین مبتلایان جدید، ۶۸۸ مورد بستری و هزار و ۵۵۰ نفر موارد سرپایی یا در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند.

با در نظر گرفتن موارد جدید، مجموع بیماران مبتلا به کووید۱۹ در کشور به ۱۸۰ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

استان‌های خوزستان، کرمانشاه، کردستان ، کرمان و هرمزگان در وضعیت قرمز یا هشدار قرار دارند./ ایرنا

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.