تاریخ انتشار:۰۹:۱۹ - ۲۲ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: وزیر راه و شهرسازی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری از آغاز دریافت مالیات بر خانه‌های خالی از تابستان امسال خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، محمد اسلامی با اشاره به دستور رئیس‌جمهوری برای ساماندهی بازار مسکن اظهار کرد:‌ اخذ مالیات از خانه‌های خالی چند سال مورد بحث بود، در این زمینه اعلام می‌شد که وزارت راه پایگاه‌های اطلاعاتی واحدهای مسکونی مردم را ندارند.

وی ادامه داد:‌در این راستا وزارت راه و شهرسازی اقدام به تهیه سامانه املاک و اسکان کرد و این سامانه بهمن ماه سال گذشته رونمایی شد.

وی با بیان این‌که پس از رونمایی سامانه مذکور از دستگا‌ه‌های ذی ربط خواستیم اطلاعات را وارد این سامانه کنند، افزود:‌ سازمان امور مالیاتی راین سامانه را در اختیار گرفته و برگه‌های مالیات را صادر خواهد کرد. با توجه به این‌ مسئله مالکان خانه‌های خالی یا باید آنرا بفروشند یا اجاره دهند.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که اخذ مالیات از خانه‌های خالی چه زمانی اجرا می‌شود،‌گفت:‌ دریافت مالیات از خانه‌های خالی از تاریخی که قانون تصویب کرده قابل وصول است و باید از تابستان برگه‌های مالیات برای مالکان صادر شود.

اسلامی از تعامل با بورس برای عرضه مسکن خبر داد و افزود:‌ بحث مسکن بسیار سخت است، نوع زمین،نوع کلاس ساخت و... متفاوت است،‌ بر این اساس با کلاس‌بندی مسکن در بورس عرصه می‌شود. مردم می‌توانند سهام را به مسکن تبدیل و خرید و فروش را انجام دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.