کد خبر: ۱۵۸۱۰
تاریخ انتشار:۰۰:۳۶ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: خانواده سمند های ایران خودرو در طول سالیان گذشته بدل به یکی از اصلی ترین خودروهای حاضر در بازار ایران شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، خانواده سمند های ایران خودرو در طول سالیان گذشته بدل به یکی از اصلی ترین خودروهای حاضر در بازار ایران شده است. در این بین سمند سورن همواره از جمله مدل های این خانواده بوده که سازنده سعی کرده آن را به روز رسانی کند. از این رو مدل جدید این خودرو که سورن پلاس نام دارد، حالا در سبد فروش ایران خودرو جا خوش کرده است.

سورن پلاس از موتور EF7 با حجم 1.7 لیتر بهره می برد. این موتور می تواند 115 اسب بخار نیرو را در 6000 هزار دور بر دقیقه در اختیار راننده قرار دهد. همچنین قدرت گشتاور 160 نیوتن متری این موتور هم در دور 4500 به دست می آید.

 

 

این عدد و ارقام برای یک سدان اندازه متوسط خانوادگی ارقام خوبی است. موتور 16 سوپاپ این خودرو می تواند استانداردهای آلایندگی یورو 5 را پاس کند و این مهم با سوخت بنزین معمولی حاصل شده است که نشان از تلاش های بخش مهندسی در شرکت سازده دارد، زیرا رساندن استاندارد یک موتور به یورو 5 با بنزین معمولی که شاخص اکتان پایین دارد، خود یک پروژه پر زحمت است.

مصرف سوخت این خودرو معادل 7.49 لیتر در سیکل ترکیبی است. یعنی 100 سی سی کمتر از 7.5 لیتر. قدرت تولید شده در موتور به کمک یک گیربکس 5 سرعته دستی به چرخهای جلو انتقال پیدا می کند. در واقع ترکیب موتور و گیربکس در این خودرو ترکیبی آشناست و با توجه به تعدد قطعات و شبکه خدمات پس از فروش ایران خودرو در کشور تقریبا در این دو بخش نگرانی وجود ندارد.

وقتی در مورد خانواده خودروهای سمند صحبت می کنیم در واقع منظور ما یکی از جادار ترین خودروهای تولید شده در داخل است که از نظر فضای کابین خانواده ها را راضی می کند. سورن پلاس هم از این قاعده مستثنی نیست و طول، عرض و ارتفاعی به اندازه 4534. 1720. 1460 میلی متر دارد.

سورن پلاس می تواند صندوق عقبی به اندازه 500 لیتر را در اختیار شما بگذارد که تقریبا با خودروی خوش نام بازار یعنی تندر90 برابری می کند. در بخش ایمنی نیز این خودرو به ترمزهای ABS+EBA مجهز شده است و هر چهار چرخ نیز از رینگهای دورنگ که برای اولین بار در ایران تولید شده است برخوردار می باشد.

دو کیسه هوا برای راننده و سرنشین کناری در این خودرو تعیبه شده است وبا سه عدد سنسور دنده عقب هم راننده را در حرکت به عقب یاری می کنند. برای ایمنی کودکان در صندلی عقب نیز ایران خودرو در این قسمت سورن پلاس را مجهز به ایزوفیکس کرده است. همچنین کروز کنترل نیز از دیگر امکانات رفاهی است که می توانید درون کابین این خودرو پیدا کنید.

سیستم تهویه مطبوع این خودرو از نوع اتوماتیک است و  تنظیم شیشه بالابرهای جلو و عقب برقی، پاور ویندوز و آنتی ترپ، شیشه عقب با گرمکن، سیستم رادیو پخش، پورت USB، بلوتوث، بلندگوها همراه با تیوتر روی دربهای جلو و طاقچه عقب از دیگر مشخصات و امکانات این خودرو هستند.

تریم داخلی و روکش ها پارچه ای و به رنگ مشکی هستند. اما طرح پارچه های به کار رفته جدید است. صندلی های این خودرو از راحت ترین ها در میان تولیدات داخلی هستند. اما در مدل پلاس صندلی راننده و سرنشین ۶ حرکته است که به صورت دقیق می تواند۲ حرکت برقی ۴ حرکت دستی داشته باشد.  فرمان این خودرو هیدرولیکی است و آینه های جانبی نیز مجهز به راهنما و تنظیم برقی  که با فشردن کلید تنظیم این آینه ها کاملا جمع شوند (آینه های تاشو).

چراغهای LED جلو، چراغ روز ( Day Light)، مه شکن های جلو وعقب، تنظیم ارتفاع چراغ های جلو از داخل، سیستم روشنایی ترک خودرو،  کمر بند ایمنی۳ نقطه ای سرنشینان عقب، شیشه دودی شیشه دربهای عقب و شیشه عقب، کلیدهای کنترل صوتی روی فرمان MFC، بازکن قفل درب صندوق از داخل خودرواز جمله امکاناتی هستند که سورن پلاس را بدل به یک انتخاب مناسب اکونومی خانوادگی می کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین