کد خبر: ۱۵۷۳۸
تعداد نظرات: ۱۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۱۶ - ۱۳ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: پرستاران با در دست داشتن پلاکارد‌هایی از جمله "سزای فداکاری بیکاری نیست" و "کرونا را شکست دادیم، اما از کار بیکار شدیم" به عدم جذب آنان توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پس از پایان قراردادشان، اعتراض کردند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش «عصر دنا» جمعی از پرستاران ۸۹ روزه دانشگاه علوم پزشکی استان با تجمع در مقابل استانداری خواستار رسیدگی به مطالبات و تعیین وضعیت خود شدند.
تجمع پرستاران ۸۹ روزه بیمارستان شهید جلیل مقابل استانداری/ کرونا را شکست دادیم، اما از کار بیکار شدیم
پرستاران با در دست داشتن پلاکارد‌هایی از جمله "سزای فداکاری بیکاری نیست" و "کرونا را شکست دادیم، اما از کار بیکار شدیم" به عدم جذب آنان توسط دانشگاه علوم پزشکی یاسوج پس از پایان قراردادشان، اعتراض کردند.

حدود یک هفته قبل دکتر پوران فر معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در گفتگو با «عصردنا» قول پرداخت مطالبات پرستاران و نیرو‌های خدماتی ۸۹ روزه را داده بود که تاکنون عملی نشده است.

یکی از این پرستاران در گفتگو با خبرنگار «عصر دنا» گفت: ۲۰ اسمرفند ۹۸ با حدود۵۰۰ نفر از پرستاران ک امتحان قراردادی و پیمانی ۹۸داده بودند تماس گرفتند از گفتند بخاطر بحران کرونا و کز کرونایی استان بیمارستان جلیل انتخاب شدید.

وی اظهار داشت: خیلی‌ها از بچه‌ها در شیراز، نوزاد ۱۰روزه و پدر ومادر مریض و سرطانی و حتی کار در تهران و شیراز و اصفهان داشتند روی همه‌ی این‌ها چشم پوشیدند و آمدند همکاری کردند و حتی برخی گفتن مگه جونمونه سرراه اوردیم که بیایم و حتی یک شیفت آمدند و نتوانستند از ترس کاور بپوشند و رفتند.

این پرستار بیمارستان شهید جلیل یاسوج ادامه داد: از بین این۵۰۰نفر ۵۴نفر فقط ماندند و مقاومت کردند و تا روز آخر قرارداد حضور داشتند و که به صورت شفایی هم قول استخدامی دادند.
تجمع پرستاران ۸۹ روزه بیمارستان شهید جلیل مقابل استانداری/ کرونا را شکست دادیم، اما از کار بیکار شدیم

وی با بیان اینکه الان بدون یک ریال پول بدون بیمه اخراجشون کردند اظهار داشت: خداشاهده آژانس‌های تاکسی تلفنی فهمیده بودند ما بیمارستان جلیل کار میکنم سوارمون نمی‌کردند و بیشتر وقتا شیفت شب ک تمام می‌شد و می‌خواستم برم خانه، تاکسی منو نمیبرد باید میرفتم سرفلکه عدل تا نفهمن ازکجا اومدم ک بتونم با تاکسی سوار بشم و ۹ونیم میرسیدم خونه.

این پرستار بیان کرد: حالا حق ما وجواب ما اینه؟ پدر خودم سرطان خون داره بخاطر فشاری روحی که من کنار بیماران کرونای هستم کاسه چشمش خونریزی داخلی کرد ... الان چطو بهش بگم اخراج شدم؟

یکی دیگر از این پرستاران نیز گفت: در اوج شیوع ویروس کرونا و در این ایام بحرانی در شرایطی که از فرزند و خانواده دور بودیم در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد با پوشیدن لباس‌های پلاستیکی که پوشیدن ان‌ها طاقت فرساست مشغول به خدمت شدیم، اما اکنون مسئولان به ما بی توجهی می‌کنند.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا وزارت بهداشت و به تبع دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در فراخوانی اعلام کرد که نیرو‌های ذخیره آزمون سال ۹۸ به کارگیری شوند که این دانشگاه قراردادی یکطرفه با ما منعقد کرد که ۱۹۲ ساعت در ماه، ساعتی ۲۰ هزار تومان با بیمه، حق اضافه کاری و پرکیس کار کنیم و ماهیانه ۱۵ میلیون ریال دریافتی داشته باشیم.

این پرستار معترض با اشره به اینکه از ۱۸ اسفند ۹۸ مشغول به کار شدیم بیان کرد: حدود سه ماه گذشته از سال می‌گذرد و تاکنون یک ریال به پرستاران پرداخت نشده است و تمام شیفت‌های بیمارستان‌های استان نیز با کمبود نیرو مواجه هستند.
تجمع پرستاران ۸۹ روزه بیمارستان شهید جلیل مقابل استانداری/ کرونا را شکست دادیم، اما از کار بیکار شدیم

وی بیان کرد: ۲۸۷ پرستار در کهگیلویه و بویراحمد با این مشکل مواجه هستند که ۵۴ نفر در بیمارستان شهید جلیل، ۸ نفر در بیمارستان امام سجاد و ۵ نفر در بیمارستان شهید بهشتی یاسوج هستند.

این پرستار هم استانی با بیان اینکه الان وضعیت کرونا در استان سفید اعلام شده افزود: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از ماه گذشته تنها جوابی که به ما دادند این بود که برای شما دعوت نامه نفرستاده بودیم خودتان آمدین و قرارداد را خواندین و امضا کردین حالا هم طبق قراداد نمی‌توانید بمانید و هفته‌های آینده با شما تسویه حساب می‌کنیم و از همه شما رسید میگیریم و بسلامت.

این پرستاران اعلام کردند: در استان‌ها همجوار تقاضای استخدام و بکارگیری در بیمارستان‌ها را داشتیم که به دلیل خدمت در بیمارستان‌های کهگیلویه و بویراحمد و قول‌های مساعد مسئولان مبنی بر استخدام و بکارگیری اکنون تمام فرصت‌های کاری خود را از دست داه ایم.

این پرستاران از استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تقاضا کردند به مشکلات و مسائل جامعه پرستاری استان رسید گی کنند.

هیچ یک از مسئولان استان کهگلیویه و بویراحمد و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج برای پاسخگویی در جمع پرستاران معترض حاضر نشد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
سلام به به ،چ انشای قشنگی ،چ املای تمیزی ،اخ تا قیومت ،املا- o_
مهربانو
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۳
داااای شما پرستارا چقد بدبخت بودین ک حرف اینا رو باور کردین ؟؟؟ یعنی هنوز نمیدونن استان ک.ب با کل کشور فرق داره قوانینش؟؟ اصلا میشه گفت یه ایالت جداست واسه خودش
ماهک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۴
خدا کمکتون کنه بحق فاطمه زهرا تور و خدانگذارید حقشون پایمال بشه حقشون نیست که بیکار بمونن
رز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
زحمات کادر درمانی در خط مقدم این جوری باید داده بشه ؟؟
میرزا
|
Germany
|
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خوب عزیز دلم قرارداد اینطوری بسته اید دیگه، باید به قراردادی که امضا کردی پایبند باشی دیگه، آیا در قرارداد به شما قول استخدام داده اند!!؟ در مورد مطالبات حق با شماست ولی....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خدالعنتشون کنه که باپرستارهاکه ازجونشون گذشتن حالااین برخوردانجام شد ه انشاألله مسعولان که چشماشونوبستن کرونا گرفتارشن وبمیرن تاجوانان مملکت روبدست بگیرن چراآقازادهها نرفتن توبیمارستانهابه مردم رایگان خدمت کنن خون اون آشغالاهارنگین تره حتما
کارمند دانشگاه علوم پزشکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
در طول چندماه گذشته تاکنون چندین میلیارد از بودجه دانشگاه علوم پزشکی که اختصاصی و فقط مختص کرونا بوده رو همین آقای پوران فر به کمک دکترجاودان سیرت و رشیدشاهینی در موارد غیرکرونایی هزینه کردن متاسفانه هیچ نظارتی هم در کار نیست.
عصردنا لطفا جهت تنویر افکار عمومی منتشر کن.
سید حبیب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
وظیفه دولت هست که این عزیزان رو استخدام کنه
اینها جونشون رو کف دستشون گرفتن و اومدن پاکار الان واقعا آخر نامردی هست اگه بخوان استخدامشون نکنن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
خاک بر سر هرچی مسئوله
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
سلام من خودم تکنسین فوریت پزشکی هستم، و14سال هست تواین لباس مقدس دارم به مردم خدمت میکنم، بااومدن ویروس کرونا ماهم آماده باش شدیم، شروع کردیم توهمه وسایل حفاظتی فردی به قناعت. تواعزام بیمارانهمه اصول بهداشتی رورعایت میکردیم، یه روز یه بیمار مشکوک که بعدا هم مثبت اعلام شدازمنزل به بیمارستان انتقالش بدیم وفاصله منزل تابیمارستان وتحویل بیمار ودراوردن لباس یه ساعت بیشترنشداما درک کردم اون همکار پرستارهم که حداقل کم بخاطر کمبودامکانات 6ساعت وگرنه تا12ساعت تواین لباس سوختن وساختن، واین حق همکاران ودوستان فداکاروشریفم نیست بخدا
حسین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
چقدر ناراحت شدم مگه میشه همچنین چیزی بنده خدا ها این همه زحمت کشیدن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
شکرت من حماقت نکردم و نرفتم
webwix.ir
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۵
واقعا تو این مملکت به کدوم عهد و وفا شون عمل کردن. همیشه از بیکاری ما جوونا سو استفاده کردن.
چطوری وقتی نیاز داشتن این ها سربازان سفید پوش خط مقدم بودن. الان حتی تدارکات چی هم نیستن؟؟
چی شد این همه بودجه ای که اقایون گرفتن.
چرا کسی نمیپرسه.
دستگاه های نظارتی کجان ؛سازمان بازرسی و دیوان محاسبات کجان ، اقای عادل اذر کجاست.
ما اصن دستگاه های حسابرسی داریم ؟؟؟
چی شد این بودجه بیت المال. کجا رفت؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
علوم پزشکی فقط شعار میده باید باهاشون برخورد بشه پرستار جونش رو میزاره با کرونا مقابله میکنه تشویقی میره تو جیب دکترا و. روسای علوم پزشکی وای بر این مملکت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.