کد خبر: ۱۵۷۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۲۲:۴۴ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
عصر دنا: آتش سوزی گسترده در جنگل‌های کوه خائیز بخش زیادی از جنگل‌های این منطقه را خاکسترکرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
عصر دنا: طیبه‌سادات سعادتی‌نیک- حادثه تلخ آتش‌سوزی از عصر روز گذشته به جان خائیز افتاده و شعله‌های بی‌رحم آتش لحظه‌ای به درختان تنومند بلوط و گونه‌های گیاهی این کوه سرافراز اجازه نفس کشیدن نمی‌دهد.

جنگل‌های زاگرس این روز‌ها مورد هجوم بیرحمانه‌ای است که آتش سرخ در دامان درختان انداخته است و حالا ۲۶ ساعتی می‌شود شاهد مرگ دردناک درختان و مرتع کوه خائیز هستیم.

منطقه‌ای که علاوه بر پوشش گیاهی و تنوع جنگلی زیستگاه حیات وحش از قبیل کل، بز و گونه‌های مختلف پرندگان است به سرعت خاکستر می‌شود و رنگ کوه را سیاه می‌کند.

زبانه آتش بر فراز خائیز از کیلومتر‌ها دورتر قابل مشاهده است این آتش‌سوزی با وزش باد شدت گرفته و صحنه‌های نگران کننده‌ای از نابودی جنگل‌های بی‌زبان را ترسیم کرده است.



آتش کوه خائیز ناشی از سهل‌انگاری شهرستان همجوار در کنترل طی ساعات اولیه است. حادثه‌ای که اگر به موقع مدیریت می‌شد شاهد حجم عظیم آتش در حوزه استحفاظی کهگیلویه نبودیم.

موضوعی که فرماندار کهگیلویه را نیز به انتقاد واداشت. علیرضا اتابک در نشست اضطراری ستاد مدیریت بحران که به ریاست استاندار در منطقه آب کاسه برگزار شده بود، اظهار داشت: آتش‌سوزی از حوزه استحفاظی بهبهان آغاز شد و به شهرستان ما اطلاع‌رسانی نشد.

علیرضا اتابک افزود: اگر اطلاع قبلی داشتیم کمک می‌کردیم زودتر مهار می‌شد.

وی با بیان اینکه به محض اطلاع از ورود آتش به منطقه ستاد مدیریت بحران وارد عملیات شد و اکیپ‌هایی در محل حاضر شد، تصریح کرد: نیرو‌های مردمی، بسیج، گروه‌های جهادی، تشکل‌های مردم نهاد، کوهنوردان، نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست، امدادگران هلال‌احمر و اقشار مختلف برای کمک به مهار آتش به محل اعزام شدند.

اتابک گفت: به علت شرایط دشوار حاکم بر منطقه در ساعات اولیه نیرو‌های با پیاده‌روی چهار ساعته به محل حادثه رسیدند، اما با حضور بالگرد‌های امدادی از صبح امروز ۲۲ سورتی پرواز برای انتقال نیرو‌ها صورت گرفت.

آسمان تنها نظاره گر سوختن درختان ایستاده خائیز +فیلم

استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به همراه معاون سیاسی از صبح امروز برای مدیریت حادثه عازم منطقه شده بود، از همه وقت خود برای مدیریت عملیات و هماهنگی برای اعزام بالگرد اطفای حریق استفاده کرد.

وی طی تماس‌های تلفنی با مقامات کشوری و لشکری هماهنگی لازم برای اعزام بالگرد‌های آبپاش را انجام داد.



کلانتری در خصوص پیگیری‌های انجام شده از صبح امروز تصریح کرد: با رئیس دفتر رئیس جمهور، مدیرکل بحران و وزیر کشور برای اعزام بالگرد صحبت کردم متاسفانه وقوع حوادث در استان‌های همجوار اجازه حضور به موقع بالگرد‌ها را نمی‌دهد.

وی گفت: محور‌هایی برای بکارگیری بالگرد‌ها مشخص و تعریف می‌شود تا فردا برای عملیات بالگرد‌های آبپاش تعللی به وجود نیاید.

کلانتری همچنین از دستور سردار سلامی و همچنین ارتش برای رسیدگی به موضوع و صدور دستورات لازم خبر داد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۰
جناب آقای دکتر کلانتری عزیز
استاندار محترم و محبوب واقع بین وسختکوش
سلام علیکم
خواهشمنداست یک فکری به حال مدیران ضعیف سودجو سوداگر نمایید یا علی مدد
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۳/۱۱
درود بر استاندار خدوم و معاون سیاسی سختکوش
مدیر کل بحران کجا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ا ست ؟
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.