تاریخ انتشار:۲۰:۲۶ - ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در اوج وحشت از کرونا و در ۲۸ اسفند برخی از دانشگاههای علوم پزشکی آگهی همکاری برای کمک به عبور از بحران کرونا زدند. دانشگاه علوم پزشکی یاسوج نیز دست یاری به سوی پرستاران و افراد متقاضی دراز کرد، پرستار و نیروهای خدماتی بهداشتی به نسبت مبتلایان کرونا کم و احساس نیاز شد.

مجموعا ۲۸۷ نفر در سراسر استان بصورت پاره وقت و با قرارداد رسمی ۸۹ روزه در بیمارستانهای کرونایی استان از جمله شهید جلیل، بیمارستان رجایی گچساران و اورژانش سابق دهدشت و نقاهتگاه های استان مشغول به کار شدند.

دانشگاه علوم پزشکی استان قرارداد رسمی با این افراد به مدت ۸۹ روز و برخی هم کمتر در بازه زمانی ۲۵ تا ۲۸ اسفند امضا کرد. براساس قرارداد امضا شده که یک نسخه از آن در اختیار «عصر دنا» قرار گرفته است، دستمزد این نیروها ماهانه حدود ۳ میلیون و پانصد هزار تومان و حدود یک و نیم میلیون تومان حق کارانه و پرداخت بیمه تامین اجتماعی تعیین شده بود.

این نیروها به «عصر دنا» اعلام کرده اند تاکنون یک ریال بابت کار در بیمارستان های کرونایی استان دریافت نکرده و هیچ بیمه ای از طرف دانشگاه علوم پزشکی یاسوج طبق قرارداد واریز نشده است.

توضیحات معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

دکتر پوران فر در این رابطه در گفتگو با خبرنگار «عصر دنا» گفت: طرح بکار گیری نیرو در بحران کرونا یک طرح از طرف وزارتخانه برای رفع کمبود نیرو در اوج بحران بوده است. ما هم از رزروهای نیروهای آزمون قبلی چندین نیرو در نقاهتگاه ها و مراکز درمانی استان استفاده به صورت قرارداد ۸۹ روزه بکار گرفتیم. بودجه این نیروها از طرف وزارتخانه تامین می شود. تاکنون فقط در قم و گیلان به علت شدت بحران و کمبود نیرو، پرداختی ها انجام گرفته است.

حقوق نیروهای ۸۹ روزه بزودی و در یکی دو هفته آینده پرداخت میشود

معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی یاسوج اظهار داشت: بیمه این نیروها بیمه کاملی نیست، اصول ۸۹ روزه، بیمه متفاوتی با بیمه معمولی دارد. تاکنون سه بار برای پیگیری حقوق و دستمزدشان شخصا به تهران رفته ام ولی مطمئن باشند به زودی حقوقشان بصورت یکجا پرداخت و با ۲۷۸ نفر تسویه میشود. کسانی که ۷۹ روزه هستند، به این دلیل می باشد که ۱۰ روز دیرتر قرارداد منعقد شده است.

وی با اشاره به اینکه احتمال استخدام این افراد و تبدیل وضعیتشان وجود دارد، گفت: ما اولین دانشگاهی بودیم که در این رابطه به وزارتخانه نامه زدیم که برای قدردانی و پاداش تلاش نیروهای بند ۴ و ۵ در این مدت پیگیر تبدیل وضعیتشان هستیم ولی بکارگیری این نیروها دست ما نیست. ما اعلام نیاز کردیم و منتظر جواب از طرف وزارتخانه هستیم.

دکتر پوران فر افزود: قراردادی که با این نیروها بستیم بالاترین قرارداد ممکنه است و حدود ۵ میلیون تومان در ماه میشود. به عنوان معاون توسعه دانشگاه نمیتوانم تایید کنم که بعضی از نیروهای رسمی در اوایل شروع کرونا بدلایل مختلف از زیر بار کار در بیمارستانهای کرونایی شانه خالی کنند. تمام نیروهای دانشگاه علوم پزشکی بیشترین تلاش را داشتند و آمار کاملا گویای این امر میباشد ولی پرسنل با ریسک بالا داشتیم که اجبار بود که در محل بیمارستان های کرونایی حضور نداشته باشند.

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع وبرنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: واقعا از آقای تقوی نژاد معاون توسعه وزارتخانه تشکر میکنم. همکاری بسیار خوبی با دانشگاه علوم پزشکی استان داشته است. قرار است ۳۳ میلیارد تومان در این هفته یا هفته آینده به حساب دانشگاه واریز شود و در اسرع وقت دستمزد این عزیزان واریز میگردد. به دلیل اینکه درآمد بیمارستانهای دانشگاه در ایام کرونا به یک بیستم رسیده بود، نتوانستیم از محل درآمد دانشگاه حقوق قراردادهای ۸۹ روزه را پرداخت نمائیم.

وی در رابطه با عدم کمبود مشکلات مالی از طرف مسئولان استانی افزود: دانشگاه را با منفی ۱۹۶ میلیارد تومان بدهی و با ۹۰ میلیارد تومان طلب تحویل گرفتم که با مجموع ۱۰۶ میلیارد تومان منفی دانشگاه را تحویل گرفتیم.

دکتر پوران فر ادامه داد: ۱۳۰۰ نیروی طرحی داشتیم که ۶۰۰ نیروی طرحی را که به پایان طرح رسیدند، دیگر نیروی جدید نگرفتیم. نه به این معنا که اخراج کرده باشیم ولی وقتی طرح تمام شد دیگر نیازی به گرفتن نیروی طرحی جدید نبود و ماهانه دومیلیارد و چهارصد میلیون تومان صرفه جویی در این زمینه داشتیم. حکم بعضی از نیروها اصلاح نشده بود، سختی کارها را واقعی کردیم به این صورت که مثلا فردی که از گچساران به یاسوج انتقال گرفته سختی کارش اصلاح شده است. مجموعا در اثر فرایند احکام پرسنلی توانستیم کمترین کسری بودجه را در حقوق پرسنل در بین دانشگاهها علوم پزشکی کشور داشته باشیم. البته هنوز کسری بودجه در دانشگاه داریم ولی با رایزنی ها اصلاح شده است. بیمه های تامین اجتماعی ۲۹ میلیارد تومان اوراق، حدود ۳۰ میلیارد از بیمه سلامت مطالبات سال ۹۷ و بخشی از ۹۸ را دریافت کردیم. اتاق بازرگانی حدود یک میلیارد، شرکت فولاد حدود ۲ میلیارد و نهصد و ایرانسل حدود ۳۰۰ میلیون تومان کمک کرده اند.

افتتاح ام آر آی یاسوج،کلنگ زنی بیمارستان لنده و کلینیک یاسوج بزودی

سرپرست معاونت توسعه مدیریت، منابع وبرنامه ریزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: یکسری کمک های مردمی داشتیم که بیشتر بصورت کالا پزشکی و اجناس بوده است. مجموعا تراز ما از منفی ۱۰۶ میلیارد تومان به منفی ۶۰ میلیارد تومان رسیدع است. افتتاح ام آر آی بیمارستان شهید جلیل یاسوج، کلنگ زنی بیمارستان لنده و کلینک یاسوج در آینده بسیار نزدیک زده خواهد شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین