تاریخ انتشار:۱۰:۲۸ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصر دنا: کلنگ سومین طرح فاضلاب روستایی استان در روستای طولیان کهگیلویه به زمین زده شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب این استان در آئین کلنگ زنی این طرح به اهمیت و ضرورت اجرای طرح‌های فاضلاب در روستا‌ها اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح‌ها از اهمیت بالایی در زمینه حفظ محیط زیست، حفاظت از منابع آب‌های زیرزمینی و ارتقاء شاخص‌های بهداشتی روستاییان برخوردار و این طرح سومین طرح جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب روستایی استان است.
فیض الله پاسره مدت زمان اجرای این طرح را کمتر از یک سال عنوان کرد و افزود: در این طرح حدود هشت کیلومتر شبکه لوله گذاری با قطر بیش از ۲۰۰ میلیمتر و همچنین تاسیسات بیش از ۱۲۰ منهول برای تهویه، بازدید و لایه روبی کانال‌هایی با عمق یک و چهار دهم تا یک و شش دهم متر اجرا می‌شود.
وی اضافه کرد: برای اجرای این طرح بیش از ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات بانک توسعه اسلامی هزینه می‌شود که در زمینه اعتبارات مورد نیاز مشکلی وجود ندارد.
پاسره بیان کرد: در پایان، پکیج تاسیسات تصفیه خانه فاضلاب نیز در پایین دست این روستا اجرا می‌شود که فاضلاب جمع آوری شده در آن فضا، مطابق استاندارد‌های زیست محیطی تصفیه و روانه محیط زیست می‌شود.
کلنگ زنی طرح فاضلاب روستای طولیان کهگیلویهمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان افزود: در سال جاری علاوه بر این طرح، طرح جمع آوری فاضلاب روستای تنگاری بویراحمد نیز با توجه به وجود سفره‌های غنی آب‌های زیر زمینی در آن منطقه و برای حفظ سلامت آن سفره‌های زیرزمینی اجرا می‌شود.
معاون عمرانی استاندار هم در این مراسم گفت: روستای طولیان ۶۵۰ خانوار جمعیت دارد که اجرای این طرح با توجه به جمعیت بالای این روستا می‌تواند کمک زیادی به ارتقاء شاخص‌های زیست محیطی داشته باشد.
عزیز فیلی افزود: برنامه داریم تا با تامین اعتبار از محل‌های مختلف این اقدام مهم را در روستا‌های پرجمعیت استان اجرایی کنیم.
اتابک فرماندار کهگیلویه گفت: با توجه به اهمیت اجرای طرح نظارت و همکاری‌های لازم برای بهره برداری بر اساس زمانبندی انجام شده به خوبی در این طرح انجام می‌شود.
روستای طولیان با جمعیتی حدود ۲ هزار و ۵۰۰ نفر در ۵ کیلومتری شهر دهدشت و حومه دهدشت شرقی واقع شده است.
گفتنی است نخستین طرح فاضلاب روستایی استان در روستای شوتاور بخش چاروسا از توابع شهرستان کهگیلویه، سال گذشته به بهره برداری رسید.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.