تاریخ انتشار:۱۰:۱۲ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصر دنا: معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در جمع سفیران پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده از تدوین سند توسعه پیشرفت و آبادانی روستاهای لنده توسط این بنیاد خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در جمع سفیران پیشرفت و آبادانی شهرستان لنده گفت: پیرو ماموریت ابلاغی مقام معظم رهبری به بنیاد علوی، توانمند سازی مردم مناطق محروم در راستای تسلط بر سرنوشت و پیشرفت آبادانی از اولویت‌ هاست و باید بدانیم پیشرفت و توسعه مورد تاکید رهبر انقلاب تفاوت جدیش آن است که اَنفسی است، یعنی تک تک آدم‌های یک منطقه مخاطب قرار می گیرد.

قادریان اظهار داشت: این گونه نیست که یک سری پروژه پرتابی از بالا تصویب شود و برای اجرا در منطقه ای ابلاغ شود. باید مد نظر داشته باشیم که طرح پیشرفت و آبادانی یک منطقه در قالب سندی که بر اساس استعداد ها، ظرفیت و پتانسیل های بومی آن منطقه توسط خود مردم تدوین خواهد شد.

وی افزود: وظیفه شما سفیران توسعه، پیشرفت و آبادانی در گام اول، ایجاد خود باوری و تلاش برای به وجود آوردن تعلق خاطر در مردمی است نسبت به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنند.

وی گفت: تلاش کنید در مردم یک روستا احساس بالندگی بوجود آوردید بطوری که یک روستایی به عنوان یک تولید کننده به خود افتخار کند.

سید فرهاد قادریان خاطرنشان کرد: روستاهای زیادی وجود دارد که تمام زیر ساخت های عمرانی برای آنان تامین شده بود و امروز خالی از سکنه شدند چراکه مردم آن مناطق تعلق خاطری نسبت به محل زندگی خود نداشتند.

معاون بنیاد علوی گفت: ایجاد پل و جاده و تامین برق و گاز و غیره ابزار توسعه هستند و نمی‌توان گفت اگر منطقه ای این موارد برایش تامین شد به توسعه رسید و آن چیز که برای رسیدن به توسعه از همه اینها مهمتر است نیروی انسانی است.

قادریان بیان کرد: در گام نخست باید سند پیشرفت و آبادانی برای هر منطقه تدوین کنید، با نزدیک شدن به مردم و بهره گرفتن از ظرفیت نخبگان بر اساس ظرفیت هاو پتانسیل های موجود هر منطقه این سند را تنظیم کنید.

وی خطاب به سفیران پیشرفت و آبادانی لنده گفت: وقتی سند توسعه برگرفته از نیازمندی های خود مردم باشد همین مردم هم پای کار خواهند آمد و برای اجرای برنامه هایی که خود برنامه ریزی کردند همکاری خواهند داشت.

قادریان بیان کرد: این مسیر پیاده سازی شده بهانه است تا مردم توانمندتر و خود بر امورات خود مسلط تر شوند.

قادریان با اشاره به نقش پشتیبانی بنیاد علوی خاطرنشان کرد: به عنوان حمایت کننده مناطق محروم در جریان روند تنطیم در کنار شما سفیران پیشرفت و آبادانی و مردم هر منطقه خواهد بود، هر جا نیاز به حمایت داشتید ورود خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: اگر نخواستند برنامه بنویسند کمک می‌کنیم. فارغ از اصلاحات عجیب و غریب برنامه نویسی توسعه از بهترین اساتید استفاده خواهیم کرد و در ادامه اگر نخواستند برنامه ها را پیاده کنند برای اجرای بند بند سند نیز کمک می‌کنیم و شانه به شانه آنها هستیم.

معاون طرح آبادانی و پیشرفت بنیاد علوی در پایان اظهار داشت: امروز شما سفیران پیشرفت و آبادانی نهادی هستید که تولیت آن مقام معظم رهبری است و امانت‌هایی از انفال مسلمین در اختیار شماست، پس تلاش کنید به بهترین شکل از این امانت‌ها استفاده شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین