تاریخ انتشار:۱۴:۲۳ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۹
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد دفن اموات در قبرستان‌های طایفه‌ای حاشیه شهر یاسوج را ممنوع اعلام کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، عیسی حسنی در نشست تعیین تکلیف آرماستان‌های طایفه‌ای در محدوده مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی انجام شده دفن اموات در قبرستان‌های مناطق محمود‌آباد، معصوم‌آباد، محدوده پارک جنگلی، آبشار یاسوج، منطقه حاجتی‌ها، تل‌زالی و سروک ممنوع است.

وی با بیان اینکه جانمایی قبرستان بزرگ شهر یاسوج در دستور کار متولیان امر از جمله شهرداری قرار دارد، عنوان کرد: تا هنگام جانمایی این قبرستان تمامی اموات باید در قبرستان شرف آباد خاکسپاری شوند.

حسنی توسعه قبرستان‌های طایفه‌ای را خطری برای سلامت مردم، منابع طبیعی و آب شرب دانست و افزود: برخی از دستگاه‌های اجرایی متولی ساماندهی و نظارت بر این گونه موارد کسانی دلال این قبرستان‌ها بوده و حتی مکان‌های مذهبی را هم دور زده‌اند.

وی ابراز کرد: بدون شک اجرای قانون و مصوبات این نشست سبب واکنش و تقابل عده‌ای خواهد شد که دلیلی برای بازپس گیری مصوبه نیست، زیرا این مهم در راستای حفظ سلامت مردم و منابع ملی بوده و در این زمینه هیچ گونه کم کاری پذیرفتنی نیست.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود رسانه در زمینه آگاهی بخش به افکار عمومی در زمینه نکات منفی قبرستان‌های طایفه‌ای کوتاهی نکنند، زیرا در این صورت شاهد همکاری بیش از پیش مردم خواهیم بود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شورا‌های استانداری کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: در زمینه توسعه قبرستان‌های طایفه‌ای در محدوده شهر یاسوج دستگاه‌های اجرایی از جمله آب منطقه‌ای و منابع طبیعی نسبت به انجام وظیفه برای ممانعت، کوتاهی کردند.

سید حسین کاظمی با اشاره به اینکه برخی دستگاه‌های اجرایی در زمینه خیانت‌های انجام شده در یک قبرستان طایفه‌ای در شهر چشم خود را بستند، یادآور شد: قبرستان‌های محدوده شهر یاسوج در شرف آباد متمرکز شوند و شهرداری تنها اموات را در این قبرستان تحویل دهد.

وی تاکید کرد: ضروری است اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به نقطه‌گذاری و محصور کردن قبرستان‌های طایفه‌ای محدوده شهر یاسوج اقدام کند.

اسماعیل مسعودی کوشک معاون دادستان مرکز کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست هشدار داد: در زمینه حقوق عامه قاطعانه ورود می‌کنیم و در صورتی دستگاهی در زمینه ساماندهی قبرستان‌های محدوده یاسوج کوتاهی کنند، تشکیل پرونده می‌شود.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار