تاریخ انتشار:۱۲:۰۴ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۹
عصر دنا: رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت:انتشار ویروس کرونا در کشور باعث خسارت ۳۵۸ میلیارد ریالی به بخش های مختلف حوزه کشاورزی استان شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

الیاس تاج الدینی اظهار داشت: بهره برداران پرورش آبزیان و شیلات و محصولات گلخانه ای به ویژه گل رز هلندی بیشترین خسارت را از انتشار ویروس کرونا در کهگیلویه و بویراحمد دیده اند.

وی بیان کرد:اختلال در شبکه حمل و نقل باعث ماندن تولیدات کشاورزی بر روی دست بهره برداران و پایین آمدن قیمت برخی محصولات در استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: بازار گل رزهلندی به دلیل صادراتی بودن ۹۵ درصد محصولات به استان های دیگر همچنان کساد است.

سالیانه ۲۰ میلیون گل رزشاخه بریده در استان تولید و روانه بازارهای استان های مختلف کشور به ویژه تهران می شود.

تاج الدینی در مورد گوشت مرغ گفت: تعطیل شدن رستوران ها و صنعت گردشگری باعث کسادی و افت قیمت این محصول در استان شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد:دولت تلاش کرده است با خریداری و ذخیره مرغ تا وزن ۲ کیلو و ۲۰۰ گرم به ساماندهی بازار این محصول کمک کند.

وی با بیان اینکه سالیانه ۱۸ هزار تن ماهی سردآبی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود اظهار داشت: بخش قابل توجهی از محصولات تولیدی بهره برداران حوزه شیلات استان بر اثر ویروس کرونا بر روی دست سرمایه گذاران باقی ماند.

تاج الدینی گفت : حوزه باغداری و زراعت استان نیز در روزهای نخست برای تامین کارگر جهت غرس درخت در اسفند ماه و رساندن کود به دست بهره برداران دچار اخلال شد اما با پیگیری های انجام شده مشکلات این حوزه رفع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: هم اکنون کار مرحله داشت محصولات زراعی در برخی مناطق استان و برداشت محصولات در مناطق دیگر در حال انجام است.

تاج الدینی عنوان کرد: خسارت های بهره برداران به صورت میدانی برآورد و به تهران ارسال شده است.

براساس آمار رسمی هم اکنون ۵۰ هزار خانوار و بهره بردار این استان در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی به فعالیت مشغولند که حاصل دسترنج این بهره برداران سالیانه ۹۱۰ هزار تن محصول است.

سالیانه ۴۵۰ هزار تن محصولات زراعی، ۱۸ هزار تن ماهیان سردآبی،۲۰ میلیون گل رز شاخه بریده و ۲۸۰ هزار تن محصول باغی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می شود که افزایش تولید ضمن تحقق اقتصاد مقاومتی می تواند به بهبود درآمد و معیشت کشاورزان منجر شود.

تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۳۹۱ نفر رسید.

منبع: ایرنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.