تاریخ انتشار:۲۰:۵۱ - ۱۰ فروردين ۱۳۹۹
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

از صبح امروز اخباری مبنی بر مشکلات بازار مرغ در شهرستان گچساران و ارتباط آن با ویروس کرونا داشتیم که برخی با برقرار تماس تلفنی یا از طریق فضای مجازی ابراز نگرانی می‌کردند.

در همین خصوص با دکتر عدبالله بهمنش مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تماسی برقرار کردیم که وی در پاسخ گفت: از روز گذشته ما نیز شنیدیم که خواهر یکی از کارگران کشتارگاه مرغ گچساران به کرونا مبتلا شده و کارگر نیز بر سر کار حاضر نشده است.

وی گفت: شب گذشته 4 بار مرغ در کشتارگاه گچساران ورود کرد که قبل از دستور ما یکی از بارها کشتار شده بود.

این مسوول افزود: از کشتار 3 بار دیگر مرغ در شهرستان جلوگیری کردیم و به همکاران خود گفتیم که بار کشتار شده نیز تا اطلاع ثانوی به صورت فریز شده در کشتارگاه نگهداری شود.

وی با بیان اینکه مردم از این بابت نگرانی نداشته باشند چرا که به دلیل حساسیت موضوع و برای اطمینان خاطر هر چه بیشتر مردم جلوی عرضه مرغ از کشتارگاه این شهر را به بازار گرفته‌ایم افزود: مرغ مورد نیاز شهر گچساران می‌تواند تا اطلاع ثانوی از جاهای دیگر تامین شود تا این که با تصمیم ستاد کرونای شهرستان فعالیت آن دوباره آغاز شود.

بهمنش با بیان اینکه کرونا ربطی به خود مرغ ندارد و تنها نگرانی مربوط به کارگری بوده که آن هم خواهرش مبتلا شده تصریح کرد: باز هم تاکید می‌کنم بخاطر اطمینان خاطر مردم و برای رفع نگرانی آن‌ها فعلا کشتارگاه را تعطیل کرده‌ایم و تا انجام آزمایش و و نمونه‌گیری و تست کرونای کارگران و ضد عفونی کشتارگاه عرضه مرغ از کشتارگاه گچساران نخواهیم داشت.

وی گفت: به مردم توصیه می‌کنیم که مرغ را نیز به مانند همه کالاهای دیگر بعد از خریدن و بردن به خانه به خوبی شست‌وشو کنند چرا که کرونا ممکن است از راه انتقال فیزیکی به وسیله هر کالایی چه مرغ و چه میوه و چه سبزی و سایر کالاها منتقل شود.

منبع: فارس
برچسب ها: گچساران
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار