تاریخ انتشار:۱۳:۵۸ - ۰۷ فروردين ۱۳۹۹
عصر دنا: فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد گفت: میزان تردد خودروها در ایام نوروز ۹۹ و با توجه به شیوع بیماری کرونا و طرح های مقابله ای و کنترلی در مبادی ورودی استان، از ۲۵ اسفند سال ۹۸ تا تاریخ ششم فروردین امسال حدود ۴۶ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش یافته است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سردار مهدی انصاری اظهار داشت: بر اساس پایش روزانه توسط پلیس راه استان میانگین ورود و تردد روزانه خودرو در سطح جاده های برون شهری استان حدود ۲۰۰ مورد گزارش شده است.

وی تصریح کرد: بدون شک و با توجه به ضرورت جلوگیری از گسترش و انتقال ویروس کرونا و تمهیدات و تدابیر شدید تری ظرف روزهای آینده در محورهای ارتباطی و جاده های ورودی استان انجام خواهد شد.

وی تدابیر و سخت گیری های پلیس راه و نیروهای امنیتی و انتظامی را تنها در راستای حفظ سلامتی شهروندان و رهایی از این ویروس منحوس دانست و تصریح کرد: هرچه همراهی و مشارکت مردم در امر مقابله و کنترل این بیماری بیشتر باشد خروجی اقدام ها و ماموریت های پلیس و سایر دست اندرکاران و متولیان امر در بخش های مختلف نیز تاثیرگذارتر خواهد بود.

کاهش ۶۷درصد تصادفات در جاده های کهگیلویه وبویراحمد

وی یاداور شد: اجرای محدودیت های ترافیکی و کنترل مبادی ورودی در جاده های استان و همچنین هشدارهای مسئولان امر برای در خانه ماندن و پرهیز از سفرهای غیرضرور علاوه بر قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا منافع دیگری نیز برای کاهش تصادفات وحفظ جان مردم در برداشته است.

سردار انصاری تصریح کرد: با اجرای اقدام های کنترلی و عدم انجام سفرهای نوروزی از سوی مردم حدود ۶۷ درصد میزان تصادفات در ایام تعطیلات نوروز امسال (۲۵ اسفند ۹۸ تاکنون) نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

وی یادآور شد: در زمینه تصادفات منجر به فوت نیز کاهش حدود ۷۵ درصد داشته است.

وی با اشاره به طرح جامع مقابله ای و پیشگیرانه در مقابل بیماری کرونا از سوی نیروی انتظامی نیز گفت: سخت گیری ها به مراتب از روزهای آینده شدید تر خواهد شد.

فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد بیان کرد: کنترل وسخت گیری های پلیس راه حتی برای روز طبیعت ( ۱۳ بدر) با توجه به دستورات و تمهیدات لازم از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا نیز با همین حدت و شدت انجام می شود.

وی تصریح کرد: هر خودرویی اعم از پلاک بومی و غیربومی که در روز طبیعت اقدام به ایجاد ترافیک در هر یک از مسیرهای ورودی و یا جاده ها اصلی و یا فرعی استان کند بدون شک با اقدامات پلیسی اعم از جریمه و توقیف خودرو مواجه خواهند شد.

شناسایی و برخورد با شایعه سازان کرونایی

سردار انصاری با اشاره به بروز شایعات کرونایی و افرادی که در شبکه های مجازی و اجتماعی و یا رسانه های محلی اقدام به دروغ پراکنی و تشویش اذهان عمومی و ایجاد یاس در میان مردم می کردند، گفت: تاکنون ۳۶ نفر در این راستا شناسایی که ۱۱ نفر از آنها در استان کهگیلویه وبویراحمد بودند و با تشکیل پرونده به مراجع قضایی ارجاع داده شدند.

وی گفت: مابقی نیز که مربوط به سایر استان ها بود با شناسایی عوامل به مقامات انتظامی و قضایی پرونده آنها به استان های مربوطه ارجاع داده شد.

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا تا ظهر دیروز چهارشنبه (ششم فروردین) در کهگیلویه وبویراحمد ۹۶ نفر و جان باختگان این بیماری نیز پنج نفر گزارش شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.