تاریخ انتشار:۲۰:۵۷ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
عصر دنا: عکس های مستندساز کهگیلویه و بویراحمدی بر دیوار دانشگاه U S C آمریکا نقش بست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
دانشگاه U S C آمریکا به همت بنیاد فرهنگ، کتابخانه ها و گروه مطالعات خاورمیانه ی خود، نمایشگاهی از ١٥٠ سال سنت های عروسی در ایران را از تاریخ ٥ اسفند ٩٨ در کتابخانه خود برپا کرده که در این نمایشگاه نیز سه اثر فاخر از حسن غفاری مستندساز و عکاس برجسته کهگیلویه وبویراحمدی در میان تصاویر نقش بسته است.
عکس های مستندساز هم استانی بر دیوار دانشگاه U S C آمریکا
غفاری گفت: این نمایشگاه تا ۱۱ خرداد امسال در دانشگاه USC  آمریکا برپاست.
در این نمایشگاه سه قطعه از عکس های حسن غفاری نیز با عنوانِ مراسم عروسی در استان کهگیلویه و بویراحمد روی دیوار رفته است.
وی بیان کرد: اسناد و قراردادهای مربوط به ازدواج، پارچه دوزی ها، تابلوهای نقاشی و عکس های ثبت شده از این سنت ایرانی از جمله ی این آثارند.
در این نمایشگاه، ضمنِ تجلیل از سنت های غنیِ عروسی در ایران، تاریخ ۱۵۰ ساله یِ این سنت از زمانِ ناصرالدین شاه قاجار تا به امروز ، با بهره گیری از هنرهای تجسمی در معرض دید تماشاگران و علاقمندان قرار گرفته است.
غفاری در بخشی از پوسترِ منتشر شده از سوی برگزار کنندگان چنین نوشته شده است؛ جامعه یِ ایران از تنوع زیادی در مراسم و آیین های فرهنگی - اجتماعی برخوردار است و یکی از این آیین ها، مراسم عروسی و آداب و رسوم مربوط به آن است، مراسمی که از مهمترین ستونهای فرهنگ فارسی به حساب می آید و خانواده های ایرانی، عروسیِ عزیزان خود را با شادیِ فراوانی جشن می گیرند.‎
‎این عکاس و مستند ساز گفت: کهگیلویه وبویراحمد با فرهنگ و تمدنی دیرینه از آیین ها، سنت ها، رسوم و فرهنگ های غنی از پیوندهای انسانی و زیبایی های فرهنگی برخوردار است که می تواند توجه عکاسان و هنرمندان و حتی مورخان را برای خلق زیباترین آثار هنری و نوشته های تاریخی به خود جلب کند.
غفاری بیان کرد:  آیین های عروسی و شیوه های خاص در فرآیند ازدواج یکی از این سنت های و جلوه های زیبا و بدیع است که حتی فراتر از امر ازدواج و پیوندهای زناشویی به عنوان آیینی در تحکیم پیوندهای قومیتی، منطقه ای و حتی سیاسی در میان اقوام مختلف این دیار مرسوم است.
حسن غفاری در بحران کرونا نیز نقش ارزنده ای ایفا کرده و با تشکیل گروه های مجازی موجی از همدلی، همبستگی و اتحاد جامعه فرهنگی، هنری و رسانه ای و حتی انجمن های اجتماعی در استان را راه انداخته که علاوه بر کمک های مادی این گروه ها تاثیر بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ در خانه ماندن و خلق اثار هنری فاخر برای کمک به ستاد مدیریت کرونا در کهگیلویه وبویراحمد کرده است.
عکس های مستندساز هم استانی بر دیوار دانشگاه U S C آمریکا
عکس های مستندساز هم استانی بر دیوار دانشگاه U S C آمریکا
 
برچسب ها: مستندساز ، حسن غفاری
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.