کد خبر: ۱۵۴۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۰:۲۲ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۹
عصر دنا: دانشجوی شهید هدایت الله طیب از شهدای گرانقدر و والا مقام استان کهگیلویه و بویراحمد است که در عملیات فتح المبین به درجه رفیع شهادت نائل شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

شهید هدایت الله طیب دانشجوی اهل شهرستان لنده در رشته کشاورزی در شهر سنت پطرزبورگ ایالات فلوریدای آمریکا در حال تحصیل بود که پس از گذشت ۲ ماه از شروع جنگ تحمیلی درس را رها و عازم صحنه‌های رزم دفاع مقدس شد.
این دانشجوی شهید که دارای سوابق مبارزاتی با رژیم منهوس پهلوی است در سال ۵۳ در دوران دبیرستان توسط ساواک گچساران بازداشت شد.
فتحعلی بزرگمهر نژاد رزمنده و نویسنده دفاع مقدس گفت: شهید طیب از شهدای شاخص استان کهگیلویه و بویراحمد است که مبارزات وی بر علیه رژیم پهلوی به مبارزات علیه استکبار تبدیل و نماینده انجمن اسلامی دانشجویان و معلمان در سنت پطرزبورگ آمریکا بود.
حاج علی موسوی نژاد سوق نویسنده کتاب از فلوریدا تا فتح المبین هم گفت: زندگی شهید از روستای موگر لنده تا آمریکا و بازگشت به صحنه‌های رزم دفاع مقدس و شهادت ایشان الگویی برای جوانان است.
وی افزود: در تحقیق و پژوهش ومصاحبه با همرزمان و وابستگان شهید ابعادی از زندگی وی را در این کتاب به جامعه معرفی کردم.
شهید طیب با آنکه در بهترین شرایط تحصیل می‌کرد به صحنه‌های رزم رهسپار و ۵ فروردین ۶۱در عملیات فتح المبین به وصال معبود رسید
وی در سال۱۳۳۳درروستای موگر لنده دیده به جهان کشود./ صداوسیما 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۵
در 4 خط مطلب سه بار به لنده اشاره کردید در حالی که شهید نه در لنده ساکن بوده و نه حتی یک سال در لنده تحصیل کرده است و نه در لنده فعالیتی داشته است. برخی از سال های تحصیل و برخی فعالیت های ایشان در سوق بوده و موگر نیز تا قبل از شهرستان شدن لنده از توابع سوق بوده
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.