کد خبر: ۱۵۴۳۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۴:۲۳ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۹
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوح:
عصر دنا: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۲ مورد مرگ قطعی مبتلا به کرونا در شهرهای دهدشت و باشت اعلام شده و ۲ مورد مرگ دیگر، مشکوک به کرونا در استان گزارش شده است که هنوز اعلام قطعیت آنها تایید نشده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پرویز یزدان پناه اظهار داشت: شایعه مرگ بیمار مبتلا به کرونا در شهرستان دنا نیز صحت ندارد و در این باره از مردم می خواهیم که به شایعات توجه نکنند و اخبار را تنها از سایت خبری دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کنند.

وی افزود: تاکنون ۵۳۰ نمونه به آزمایشگاه های تهران و شیراز ارسال شده که بر اساس یافته های جدید آزمایشگاهی شمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا به ۷۳ مورد رسیده است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: از این تعداد ۳۸ بیمار کرونایی در بویراحمد، ۱۶ بیمار در کهگیلویه، ۱۰ بیمار در چرام، ۷ بیمار در گچساران، ۱ بیمار در دنا و یک مورد در باشت هستند.

یزدان پناه بیان کرد: بیشتر موارد جدید مبتلا به کرونا در این استان از اعضای خانواده بیماران کرونایی بودند که بر این اساس تعداد کلنی ها در استان محدود بوده و با همکاری هر چه بیشتر مردم می توان در پیشگیری از پراکندگی بیماری گام های اساسی برداشته شود.

وی ابراز داشت: به دلیل شروع پیک شیوع کرونا و فرا رسیدن ایام نوروز افزایش آمار مبتلایان به کرونا ویروس در استان پیش بینی می شد و در این ایام علی رغم هشدارهای اعلام شده باز هم مسافران زیادی به استان سفر می کنند و نیز برخی از هم استانی های ساکن در دیگر استان ها به این استان بازگشته اند.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: بیماری های ویروسی در فصول سرد ایجاد می شوند و افزایش دما تاثیر چندانی بر کرونا نخواهد داشت و دما فاکتور تعیین کننده‌ای برای کاهش بیماری نیست.

یزدان پناه از مردم کهگیلویه و بویراحمد خواست که گمان نکنند این بیماری با گرم شدن هوا از بین می رود و در رعایت اصول بهداشتی دقت بیشتری کنند.

وی گفت: سخت‌گیری‌ها برای ورود و خروج افراد از استان و حتی در خیابان ها افزایش یافته است و افرادی که بدون دلیل و ضرورتی به استان سفر می‌کنند، باید در این رابطه پاسخگو باشند./ ایرنا

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
فلسفی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۰۳
چرا از بیماران نحوه گرفتن کرونا رو نمیپرسین.؟ اینطوری باعث میشه مردم بیشتر مواظب خود و دیگران باشن....با تشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.