کد خبر: ۱۵۳۴۰
تاریخ انتشار:۲۲:۱۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: بر خلاف آنچه درباره اولین فرد مبتلا به کرونا تصور می‌شود، این ویروس ۱۷ دسامبر سال قبل در یک فرد چینی به‌وجود آمد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

تا کنون اعلام می‌شد اولین فرد مبتلا چند ماه قبل در استان هوبی و در شهر ووهان مبتلا شده است. اما به تازگی چینی‌ها اعلام کردند که  اولین فرد در 17 نوامبر سال قبل مبتلا شده‌ است.

تا کنون بیمار صفر، یعنی شخصی که ویروس از طرف او منتشر شده‌ است مشخص نبود و همین موضوع بررسی‌های اپیدمیک ویروس را با مشکل مواجه می‌کرد. این بررسی‌ها از آن جهت اهمیت دارد که دانشمندان بدانند این ویروس چگونه به انسان منتقل شده است.

مقامات چینی اعلام کردند سال گذشته 266 نفر با علائم مشابه ویروس کرونا بستری بودند و تا اواخر دسامبر مشخص نبود که دلیل اصلی بیماری آنها ویروس کرونا است.

الگوی تازه از اولین فرد مبتلا نشان می‌دهد او اواسط دسامبر 2019 مبتلا شده‌ است و آمار انتقال تا روز بیستم این ماه به 60 نفر رسید. 27 دسامبر هم که از وجود این ویروس در ووهان خبر منتشر شد، در واقع 180 نفر مبتلا بوده‌اند.

منبع: تسنیم
برچسب ها: کرونا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.