تاریخ انتشار:۱۷:۵۶ - ۲۲ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: سازمان بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد نسبت به اتفاقات اخیر در کارخانه آرد و نشاسته یاسوج اعلام خطر کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

بسیج دانشجویی کهگیلویه و بویراحمد در نامه‌ای خطاب به مسوولان آورده است: مسئولان دغدغه‌مند و انقلابی استان کهگیلویه و بویراحمد؛ ضمن عرض خداقوت به جهت مشغله‌های کاری در کنترل ویروس کرونا و با امید به شکست هر چه زودتر آن با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد و لزوم غفلت نکردن از آن، لازم می‌دانیم تا پیرامون وضعیت کارخانه آرد یاسوج نکاتی را به سمع و نظر شما برسانیم

۱- کارخانه آرد یاسوج دارای ظرفیت بالقوه‌ایست که می‌توان با نگاهی صحیح و در چارچوب های مشخص آن را به موتور اقتصادی استان تبدیل نمود. از این رو توجه به این کارخانه شایان توجه بیشتر از سوی مسئولان است.

۲- با عنایت به سابقه و بازدهی کارخانه در سال‌های ابتدایی تأسیس و سپس روند اقتصادی نامطلوب تا دو ماه پیش، نشان می‌دهد که وجود برخی رانت‌ها اجازه سود دهی را فقط برای عده‌ای خاص به وجود آورده بود و این افراد کارخانه را تا ورشکستگی کامل پیش برده‌اند.

۳- مشاهدات و تحقیقات نشان می‌دهد که تغییر مدیریت و هیئت مدیره کارخانه در سال های قبل تماما با هماهنگی و راهبری افرادی خاص صورت می‌پذیرفت و این مهم می‌بایست مورد توجه سازمان های بازرسی کشور قرار گیرد تا خلاها و نواقص به وجود آمده بررسی کامل و جامعی شوند.

۴- پس از پیگیری ها و مطالبات دانشجویان بسیجی، جریان رسانه ای و عدالتخواه استان با انتصاب مدیریت جدید کارخانه جناب آقای نجابت امید به تغییرات و راه اندازی چرخ اقتصادی کارخانه  به وجود آمد و از دو ماه پیش تاکنون که به اذعان همه مسئولین استانی رسیده است بررسی تمامی شاخص های اقتصادی نشان از آن دارد که کارخانه به شرایط بسیار خوبی رسیده است و می‌تواند در این شرایط بازوی قدرتمندی برای اقتصاد استان باشد.

۵- متاسفانه و در کمال ناباوری این سود دهی و روال مطلوب کارخانه به مذاق مدیران سازمان اقتصادی کوثر خوش نیامده و با تغییر مدیرعامل کارخانه و اضافه شدن افرادی به هیئت مدیره که سوء سابقه آنها مشخص است مسیر ورشکستی کارخانه را هموار کرده اند.

۶- مشخصا از مسئولین استانی تقاضا داریم تا با ورود به مسئله کارخانه آرد یاسوج اولا تحقیقات کاملی را آغاز نمایند و ثانیا اجازه ندهند تا چنین روندی در استان تبدیل به رویه شود. باید مدیران سازمان اقتصادی کوثر پاسخ دهند چرا مدیر موفقی که توانسته است مسیر کارخانه را از ورشکستگی به سودهی تغییر دهد  باید برکنار شود؟ آیا این ظلم به مردم استان نیست؟ آیا در این شرایط که می بایست امید بیشتری به جامعه تزریق شود نباید تمام قد جلوی چنین اقداماتی ایستاد؟.

۷- دانشجویان بسیجی و سایر تشکل های دانشجویی و مردمی، با درک شرایط فعلی کشور و استان ،هم اکنون بخشی از توان و انرژی خود را همگام با اراده مسئولین در مواجهه و مقابله با شیوع کرونا به کار گرفته اند و همزمان در حال رصد کارخانه آرد و سایر مسائل استانی که با سرنوشت مردم خصوصا جامعه کارگری پیوند خورده است می‌باشد.

لذا اعلام می‌داریم، رسیدگی آتی به وضعیت کارخانه آرد و ویروس‌های منحوس اقتصادی کم‌تر از رسیدگی به ویروس منحوس کرونا نیست.
از این رو دلسوزانه هشدار می دهیم در صورت عدم پیگیری سریع و انعکاس آن به آحاد مردم از طریق رسانه های رسمی، ناچارا به همراه جامعه کارگری از طرق دیگری با حفظ همه شرایط لازم اقدام خواهیم کرد

رونوشت :سازمان اقتصادی کوثر 

پیشاپیش از اقدامات امید بخش همه مسئولین استان در این ایام خاصه شورای تامین  دستگاه قضایی و امنیتی و نهادهای انقلابی استان سپاسگزاری می‌کنیم.

بسیج دانشجویی استان کهگیلویه و بویراحمد

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین