تاریخ انتشار:۱۷:۲۱ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از افزایش آمار افراد مشکوک به کرونا در این شهرستان به ۲۰ نفر خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سهراب صیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: هم اکنون 20 فرد مشکوک به ویروس کرونا در شهرستان گچساران شناسایی شد که روند آزمایش تکمیلی آنان در دست انجام است.

 وی ادامه داد: آزمایش این افراد برای تعیین مثبت یا منفی ‌بودن ابتلا به ویروس کرونا، در حال انجام است که در صورت مثبت‌بودن، اقدامات لازم درمانی صورت خواهد گرفت.

مدیرشبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به اینکه تاکنون از این تعداد افراد مشکوک به ویروس کرونا تنها آزمایش یک فرد مثبت اعلام شده است، گفت: هم اکنون این فرد در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری  و در حال طی کردن مراحل درمان است.

 وی  تصریح کرد:هشت فرد مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی این شهرستان بستری بودند که سه نفر از آنها در روز گذشته ترخیص شد.

صیدی ابراز کرد: این افراد مشکوک به کرونا در بیمارستان شهید رجایی تا زمان مشخص شدن نتیجه آزمایش‌ها، تحت درمان و مراقبت ایزوله قرار می‌گیرند.

 صیدی  با اشاره به اینکه  تاکنون هیچ مورد فوتی کرونا در گچساران وجود نداشته است، ابراز کرد: در حال حاضر سه بخش ویژه از بیمارستان شهید رجایی برای انجام روند درمان احتمالی مبتلایان به کرونا در نظر گرفته شده‌ که در این بخش، 50 تخت بیمارستانی قابل ارتقا وجود داشته و علاوه بر آن، 6 تخت آی‌سی‌یو برای بیماران احتمالی در نظر گرفته شده است.

وی با توصیه و تاکید به شهروندان در جهت جلوگیری از گسترش ویروس کرونا گفت: شهروندان از خانه‌های خود کمتر خارج شده و در مراکز تجمعی حاضر نشوند.

 مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران  با اشاره به اینکه برای پیشگیری از این بیماری رعایت اصول  بهداشتی و  بهداشت اولیه  فردی و اجتماعی ضروری است، ابراز کرد: شست وشوی مدام دستها با آب و صابون و یا مواد ضدعفونی کننده و جلوگیری از عطسه و سرفه بسیار ضروری است.

این مسوول با بیان اینکه  علائم ویروس کرونا بسیار شبیه به سرما خوردگی و آنفولانزا از جمله تب، سردرد و بدن درد، سرفه و آبریزش بینی و علائم تنفسی مانند تنگی نفس میتواند از علائم این ویروس باشد،  بیان کرد: ویروس کرونا از طریق سرفه و عطسه، دست دادن و روبوسی  با فرد آلوده یا لمس کردن چیزهایی که افراد آلوده به آن دست زده اند انتقال می یابد.

صیدی استفاده از ماسک‌  در مکان‌های عمومی را ضروری دانست و افزود:  همه افراد در معرض این بیماری هستند اما افراد مسن، بیماری های قلبی، آسم، ریوی، دیابتی، فشارخون بالا، کلیوی آسیب پذیر‌تر هستند.
صیدی خاطر نشان کرد: استفاده  از ویتامین c، سبزیجات و میوه‌جات زیاد، مایعات موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و در مقابل ویروس کرونا مقاوم عمل می‌کند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.