تاریخ انتشار:۲۱:۰۷ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: منتخب بویراحمد و دنا به مسوولان در خصوص کمبود برخی تجهیزات جهت مقابله با ویروس کرونا تذکر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مهدی روشنفکر در بازدید از دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد فعالیت‌ خادمان سفید پوش حوزه بهداشت و درمان را ستودنی دانست و اظهار داشت: انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر برای کنترل و مقابله با ویروس کرونا به صورت عملیاتی ورود کرده و تدبیری کنند.

وی با اشاره به وضعیت بازار در شهرهای مختلف این استان با شیوع ویروس کرونا، عنوان کرد: مردم به شدت از احتکار وسایل و تجهیزات مورد نیاز  از جمله ماسک، ژل ضدعفونی و الکل و همچنین تقلب در برخی اجناس و تجهیزات نگران هستند.

روشنفکر با اشاره به اینکه با متقلبان از جمله فروشندگان الکل 20 درصد به جای 70 درصد باید قاطعانه برخورد شود، ابراز کرد: هیچ گونه کم کاری از دستگاه‌های اجرایی از جمله سازمان صنعت، معدن و تجارت برای راه اندازی تولیدی وسایل مصرفی و حفاظتی از جمله ماسک و لباس‌های حفاظت فردی پذیرفتنی نیست و در این زمینه باید پاسخگو باشند.

وی به مدیران اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توصیه کرد: نباید ممنوعیت حضور گردشگران و مسافران در استان تنها روی کاغذ و در خروجی رسانه‌ها باشد بلکه این مصوبه به جد باید پیگیری و اجرایی شود.

 

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون با تقدیر از مسئولان دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد برای مقابله با کرونا ادامه داد: بدون شک آمار کمترین بیماران کرونایی در این استان  بیانگر همکاری و رعایت نکات بهداشتی و توصیه‌های پزشکی توسط مردم و نیز تلاش‌های بی وقفه و شبانه روزی خادمان مردم در حوزه بهداشت و درمان است.

روشنفکر یادآور شد: طبق بررسی‌های انجام شده که در روزهای اخیر داشته‌ام با کمبود وسایل پزشکی از جمله دما سنج، تب سنج، پالس اکسیمتر، وسایل و تجهیزات حفاظتی از جمله ماسک مخصوص، لباس، عینک، دستکش، گان، کیت نمونه برداری و تا حدودی کمبود نیروی متخصص روبه‌رو هستیم.

وی با اشاره به اینکه نصب دست نوشته «ماسک نداریم» در برخی داروخانه‌ها و فروش آن در برخی مکان‌های دیگر با چند برابر قیمت نگران کننده است، تاکید کرد: ضروری است متولیان امر قاطعانه با سود جویان بازار برخورد کنند.

روشنفکر تلاش‌ مجموعه سپاه فتح و تیپ 48، نیروهای امنیتی و نظامی و رسانه‌ها بویژه شبکه استانی دنا برای مقابله با کرونا را ستودنی دانست و افزود: برنامه ریزی و تجهیز برخی مکان‌ها متعلق به دستگاه‌های اجرایی از جمله خوابگاه‌های سپاه فتح در چنارستان برای پیش بینی موارد افزایشی و همچنین اقامت بیماران پس از بهبودی ضروری است.

وی تاکید کرد: تعزیرات حکومتی برای برخورد با کسانی که وسایل حفاظت فردی و تجهیزات لازم را احتکار می‌کنند و یا چندین برابر قیمت فروش می‌کنند، مماشات نکند و دانشگاه علوم پزشکی به اندازه کافی وسایل مورد نیاز از جمله ماسک و وسایل حفاظت فردی همچون دستکش، مواد ضدعفونی و ماسک در اختیار تمام شهرستان‌های استان قرار دهد.

روشنفکر با اشاره به اینکه خطر مرگ بیماران زمینه‌ای را در صورت ابتلا به ویروس کرونا تهدید می‌کند، خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی این بیماران را شناسایی و توصیه‌های لازم را به آنان ارائه دهد و در مجموع  از طریق رسانه‌ها بویژه رسانه ملی اطلاعات درست و آموزش‌های لازم را به مردم ارائه دهد و از رعب و وحشت بین مردم جلوگیری کند.

وی خواستار همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در زمینه تخصیص اعتبار لازم به دانشگاه علوم پزشکی برای مقابله با کرونا شد و گفت: این بیماری دو خاصیت مهم دارد اول اینکه مرگ و میر آن از تمام بیماری‌های ویروسی هم خانواده‌اش کمتر بوده در جهان و ایران بین 3-2 درصد مرگ گزارش شده و اما متاسفانه واگیری آن خیلی بالا است یعنی اگر یک نفر مبتلا شود  حدود 7 تا 10 نفر مبتلا می‌شود.

منتخب مردم شهرستان‌های بویراحمد، دنا و مارگون ابراز کرد: تلاش‌های مجموعه ستاد مدیریت و کنترل بیماری کرونا در استان از جمله نماینده عالی دولت و سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه معاونان و کارکنان بویژه نیروهای بهداشتی و درمانی قابل تقدیر است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.