تاریخ انتشار:۱۴:۵۰ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: این روزها که استرس ناشی از خطر ویروس کرونا به هر خانه‌ای سرایت کرده سکوت برخی از دستگاه‌ها و دست روی دست گذاشتن آن‌ها غیر قابل باور است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

این روزها خبر اول در هر خانه و کوی و برزن کرونا و نحوه مقابله و پیشگیری در برابر این ویروس همه گیر و افیونی است.

ویروسی که در عصر جدید بیش از هر بمب اتم، موشک، تفنگ و فشنگی موجب دلهره و اضطراب شده است و بنا به گفته سازمان بهداشت جهانی چیزی حدود 300 میلیون دانش‌آموز را در کل عالم خاکی خانه نشین کرده است.

به گزارش فارس، در این اثنا هر دستگاه و مسوولی برای پیشگیری از این ویروس خطرناک وظیفه‌ای بر عهده دارد یکی مبادی ورودی و خروجی را می‌بندد و دیگری الکل و ژل می‌سازد و در اختیار مردم قرار می‌دهد و آن دیگری اخبار کرونایی را راست یا دروغ منتشر می‌کند و خلاصه این که کار همه درآمده و هر کسی به فراخور هنر و اندیشه‌ای که دارد به استقبال کرونا رفته، هر چند خیلی‌ها سرباز مبارزه با کرونا شده اما برخی دیگر هم در این حین و بین کاسب ویروس کرونا شده‌‌اند.

در این بین وظیفه هنرمندان و دستگاه‌های هنری از هر نهاد و دستگاهی والاتر بوده و رسالت بزرگی بر عهده دارند تا که بسا با هنر و اثر خود از استرس و بار روانی سنگینی که بر جامعه حاکم شده کم کنند.

به گزارش فارس؛ در همین خصوص باید از دستگاه‌های فرهنگی استان از جمله فرهنگ و ارشاد اسلامی و حوزه هنری و آموزش و پرورش و اوقاف و تبلیغات اسلامی و بقیه پرسید که تاکنون چه اقدام فرهنگی داشته و چه اثری برای کاهش این بار روانی تولید کرده‌اند.

دستگاه‌های فرهنگی از جمله ارشاد اسلامی تاکنون چه اثر هنری و یا فیلم و انیمیشن و کارتون و کاریکاتور و تصویری در فضای مجازی منتشر کرده‌اند تا با هنر خود آرامش را به خانه‌های مردم هدیه کنند.

 آن چه که امروز در فضای مجازی بیشتر از هر چیز دیده می‌شود اخبار جسته و گریخته‌ای است که توسط خبرنگاران برای اطلاع‌رسانی دست به دست می‌شود اما دریغ از این که دستگاه‌های فرهنگی نام برده شده تاکنون حرکتی از خود نشان داده باشند.

منبع: فارس
برچسب ها: کرونا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.