تاریخ انتشار:۱۵:۴۹ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: جمعی از اساتید و فعلان برجسته حوزه طب ایرانی ــ اسلامی با صدور بیانیه‌ای تاکید کردند: بر اساس روایات طبی، کلام حکمای طب سنتی و بر اساس مقالات پزشکی معتبر،"حجامت" نقش بسیار مهمی در افزایش سطح ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌های عفونی دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

جمعی از اساتید و فعلان برجسته حوزه طب ایرانی ــ اسلامی در مورد شیوع ویروس‌کرونا با صدور بیانیه‌ای با تاکید بر این نکته که تمامی شواهد و قرائن حاکی از این است که دشمنان ملت ایران در حال بزرگنمایی این داستان هستند، متذکر شدند: چرا از ظرفیت‌های طب سنتی و تجارب اساتید آن در نظام سلامت کشور استفاده نمی‌‌شود؟ و چرا برای این مهم یک اتاق فکر از اصحاب طب سنتی تشکیل نمی‌دهید؟!

در ابتدای این بیانیه آمده است:

در این ایام که شاهد ابتلاء هم‌وطنان خود به یک بیماری ویروسی وارداتی هستیم، لازم می‌دانیم نگاهی وسیع‌تر و دقیق‌تر به ابعاد پیدا و پنهان این ماجرا انداخته و با تحلیلی همه‌جانبه موجبات روشنگری اذهان عمومی را فراهم کنیم.

تمامی شواهد و قرائن حاکی از این است که دشمنان ملت ما و ایادی آنان در داخل کشور در حال بزرگنمایی این داستان هستند تا از یک‌ سو با ایجاد جو رعب و وحشت آرامش جامعه را بر هم زده، تمامی مراکز و فعالیت‌های علمی و مذهبی را به تعطیلی کشانند و از سوی دیگر با قطع ارتباط ایران با سایر کشورها، ضربات اقتصادی بیشتری بر ما وارد کنند؛ بدیهی است در چنین شرایطی مردم باید با حفظ آرامش خود اخبار را از مجاری مطمئن و صحیح دنبال کنند.

در بخش دیگری از این بیانیه با بیان اینکه در مورد بیماری ویروسی منتشر شده در ایران، ابهاماتی وجود دارد، تاکید شده است: شایسته است مسئولان وزارت بهداشت هر چه سریع‌تر بررسی و شفاف‌سازی کنند که: آمار ابتلاء به آنفلوانزا و مرگ و میر ناشی از آن در ماه‌های گذشته و سال قبل چقدر بوده است؟

اگر آنفلوانزا خطرناک‌تر و کشنده‌تر است، چرا الان مراکز علمی و مذهبی به این وسعت تعطیل می‌شود؟ و چرا آن موقع چنین اقدامی انجام نشده است؟ نکند ما هم تحت تاثیر موج رسانه‌ای دشمن قرار گرفته‌ایم؟ آیا بین دعوت مردم به آرامش و تعطیلی بسیاری از فعالیت‌های آنان تضادی وجود ندارد؟

چرا از ظرفیت‌های طب سنتی و تجارب اساتید آن استفاده نمی‌کنید؟ چرا برای این مهم یک اتاق فکر از اصحاب طب سنتی تشکیل نمی‌دهید؟

در ادامه این بیانیه آمده است: ما ادعا نمی‌کنیم تهدیدی وجود ندارد؛ بدیهی است که این بیماری آسیب‌ها و تلفاتی را به دنبال داشته و خواهد داشت، منتهی همان طور که قبلاً هم گفتیم با تدابیر ساده‌ای که اساتید طب سنتی معرفی کرده‌اند به راحتی می‌شود با این ویروس مقابله کرد.

بر اساس روایات طبی منسوب به حضرات اهل بیت علیهم السلام و طبق کلام حکمای طب سنتی و بر اساس مقالات پزشکی معتبر، "حجامت" نقش بسیار مهمی در افزایش سطح ایمنی بدن و پیشگیری از انواع بیماری‌های عفونی دارد لذا اکیداً توصیه می‌شود هرکس بیش از 6 ماه است حجامت نکرده است، زیر نظر طبیب طب سنتی اقدام به انجام حجامت با خونگیری یا بدون خونگیری (بادکش) کند.

اساتید حوزه طب ایرانی ــ اسلامی در ادامه بیانیه خود یادآور شده‌‌اند: بسیار محتمل است که در روزهای آینده مافیای جهانی دارو، مدعی تولید فرآورده‌ای شود که موجب پیشگیری و درمان ویروس کرونا می‌شود! سپس دلالان دارو به واردات گسترده آن و تشویق همه مردم به مصرف آن بپردازند که طبیعتاً با خروج مقدار زیادی ارز از کشور همراه خواهد بود و جیب آن‌ها را پر خواهد کرد.

مضافاً بر این که همین داروی وارداتی می‌تواند حاوی مواد سرطان‌زا یا عامل ایجاد ناباروری باشد لذا مجدداً به مردم عزیز تاکید می‌شود، شما در صورت رعایت توصیه‌های بهداشتی و انجام تدابیر طب سنتی از جمله حجامت پیشگیرانه، هیچ نیازی به واکسن و داروهای وارداتی نخواهید داشت و قویاً توصیه می‌کنیم اسیر تبلیغات منفی و هراس‌افکنی دشمن نشده و داروهای تازه وارد و ناشناخته را مصرف نکنید؛ ان‌شاءالله با توجهات حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف و با هوشیاری مردم و مسئولان، این مرحله را نیز با موفقیت پشت سر می‌گذاریم.

این بیانیه به امضای این اساتید رسیده است:

دکتر محمدحسن طریقت منفرد (وزیر اسبق بهداشت، درمان و آموزش پزشکی)
دکتر رضا منتظر (نویسنده، محقق و پژوهشگر طب ایرانی ــ اسلامی)
دکتر حمیدرضا ضیائی (محقق و پژوهشگر طب ایرانی ــ اسلامی)
دکتر سید سعید اسماعیلی صابر (متخصص طب سنتی)
دکتر محمد فصیحی (متخصص بیماری‌های عفونی)
دکتر سید محمد سیادتی
دکتر حسین روازاده
دکتر میر سید محمد مواظب
دکتر محمدحسن آزما
دکتر ابوالفضل شیردل
دکتر محمدرضا گدازی
دکتر عبدالرحیم گرزین
دکتر محمد حسین ساعی فرد
دکتر سید علی جوادی
دکتر علی اصغر زنده دل
دکتر سید وحید فرزادفرد
سرکار خانم دکتر عالیه خامنه
حجت الاسلام والمسلمین دکتر صمد حسین تبار (نویسنده، محقق و پژوهشگر)
حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد سعیدی مهر
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن آیت (نویسنده، محقق و پژوهشگر)
حجت الاسلام والمسلمین محمد علی اخوان (نویسنده، محقق و پژوهشگر)
استاد تاجبخش
استاد ابراهیم نیک‌منش

 

تسنیم

برچسب ها: حجامت ، کرونا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین