تاریخ انتشار:۱۳:۰۸ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سهراب صیدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به اینکه برخی افراد برای حضور در مکان های شلوغ نیازمند استفاده از ماسک هستند برای تامین این نیاز بهداشتی مردم گچساران چاره اندیشی شود.

وی بیان کرد: شهروندان به ویژه بیماران خاص برای پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در صورت امکان در خانه بمانند.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان گچساران از توزیع ۱۰هزار عدد ژل ضدعفونی کننده در داروخانه های این شهرستان خبر داد.

صیدی عنوان کرد: شست و شو ضدعفونی مطب های پزشکان، ساختمان های اداری، زیرساخت های آموزشی، زندان، معابر عمومی و زندان از اقدامات انجام شده برای پیشگیری از ویروس کرونا در این شهرستان است که با مشارکت دستگاه های اجرایی انجام شده است.

وی تصریح کرد: انجام غربالگری تب در ورودی شهر دوگنبدان برای مسافران از دیگر اقدامات جهت پیشگیری از ویروس کرونا در گچساران بوده است.

صیدی مشارکت مردم این شهرستان برای پیشگیری از ویروس کرونا را خوب ارزیابی کرد و افزود: تاکنون موردی از این بیماری در گچساران گزارش نشده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در «ووهان»واقع در استان «هوبی» چین پدیدار شد و تاکنون علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه، کشورمان را هم تحت تاثیر قرار داده، تاکنون حدود سه هزار نفر در جهان بر اثر ابتلا به این بیماری ویروسی جانباختند.

بر اساس آخرین اعلام وزارت بهداشت بیماران ویروس کرونا در ۷ استان ایران مشاهده شده است.ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس‌هاست که از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می‌شود.  

در معمولی‌ترین حالت، این ویروس باعث سرماخوردگی می‌شود اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان "سارس" می‌شود که نشانه‌های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

دوره نهفتگی نسبتا طولانی این بیماری تنفسی مرگ‌ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می‌شود مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

این ویروس برخلاف ویروس سارس که در سال ۲۰۰۳ در چین شیوع پیدا کرد و پس از سرایت به ۲۶ کشور جهان ۸ هزار و ۱۰۰ نفر  را مبتلا کرد، در دوره نهفتگی نیز از فرد به فرد قابل انتقال است، کارشناسان تهدید واقعی کرونا را در همین قابلیت شیوع و انتشار گسترده آن می‌بینند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.