تاریخ انتشار:۱۳:۵۹ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
عصر دنا: بسیج همگانی برای مقابله با شیوع کرونا ویروس با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود آغاز شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

 کوید 19 یا همان کرونا نوع جدیدی از ویروس‌هاست که این روزها تمام دنیا را درگیر کرده است.

 متخصصان عفونی می‌گویند« این ویروس بر اساس قطرات تنفسی و از طریق تماس مستقیم و غیرمستقیم انتقال می‌یابد و اگر ترشحات فرد آلوده به ویروس روی سطوح بماند می‌تواند از طریق تماس منتقل شود. از پنچ تا ۹ روز بر روی سطوح می‌تواند زنده بماند و عمر این ویروس بر روی سطوح شیشه‌ای و صاف بیشتر و همچنین قابلیت انتقال بالایی دارد.»

در کنار شایعات و التهاب آفرینی در خصوص شیوع کرونا آنچه در این بحبوحه اهمیت دارد دست یاری مردم و مسؤولان است تا همه با هم علیه کرونا باشیم و شعار«ما کرونا را شکست می‌دهیم» را تحقق بخشند.

از زمان اعلام شیوع این ویروس و گزارش موارد مشکوک به کرونا در استان اقداماتی در جهت مقابله با کرونا در شهرستان کهگیلویه انجام گرفت.

طی این مدت شورای سلامت دو بار در طول یک هفته نشست اضطراری تشکیل داد و الزامات پیشگیرانه به مدیران اعلام شد.

با مصوبه شورای سلامت اورژانس خاتم‌الانبیا به غربالگیری بیماران با علائم کرونا اختصاص یافت. بیماران مشکوک به کرونا با آمبولانس اختصاصی به بیمارستان معین شهید جلیل در یاسوج اعزام می‌شدند.

ممنوعیت ملاقات بیماران بستری در بیمارستان و لغو اعمال جراحی غیر اورژانسی از اقدامات پیشگیرانه شبکه بهداشت و درمان بود.

بازرسی از واحدهای صنفی به ویژه صنوفی که کالای مورد نیاز برای مقابله با کرونا عرضه می‌دارند تشدید یافت. این نظارت با اجرای گشت‌های مشترک دستگاه‌های نظارتی به صورت ویژه آغاز و در نتیجه آن طی 10 روز اخیر 12 واحد صنفی متخلف شناسایی و برای آنها پرونده تخلف تشکیل شد.

شهرداری دهدشت در راستای مقابله با شیوع کرونا با ضدعفونی معابر و ادارات و میکروب‌زدایی پارک‌ها وارد عمل شد و اداره دامپزشکی نسبت به ضدعفونی کشتارگاه اقدام کرد.

همچنین گروه جهادی شهید تقوی سوق در اقدامی پسندیده ادارات و معابر عمومی دهدشت را ضدعفونی کرد.

کادر درمانی که این روزها از آنها به مدافعان مردم نام برده می‌شود در خط مقدم مقابله با کرونا قرار دارند در این میان دکتر نیاپرست متخصص عفونی از نخست فعالیت جهادی علیه کرونا آغاز و همه وقتش را وقف مقابله با کرونا کرده است.

 

پایگاه‌های سیار غربالگیری در ورودی دهدشت از طرف بهبهان راه‌اندازی شد و از تمام مسافران ناوگان عمومی و شخصی ویزیت و معاینه و ارزیابی اولیه در خصوص علائم بیماری کرونا بعمل می‌آید.

با هدف جلوگیری از شیوع ویروس محدودیت ورود ارباب رجوع به ادارات اعمل شد و طی این مدت ادارات با کمترین ارباب رجوع مواجه بودند.همچنین بر اساس دستورالعمل ابلاغی ساعات کار ادارات به هشت صبح تا 13 تغییر یافت.

کرونا پذیرایی در جلسات را هم تعطیل و توزیع ماسک و دستکش را جایگزین کرد.

ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی‌های بیسیم، غربالگیری مسافران حین ورود به شهر، ضدعفونی مدارس از دیگر کارهایی است که در راستای مقابله با شیوع کرونا صورت گرفت.

در کنار اقدامات عمومی، بهداشت فردی و سلامت کارکنان مد نظر قرار گرفت و هر اداره با ضدعفونی محل کار فضا را برای فعالیت کارکنان فراهم کرد.

 

متاسفانه در پی تلخی های شیوع کرونا برخی سودجویان همسو با این ویروس شدند و اقلام کالایی که برای مقابله با آن توصیه شده بود به یکباره با قیمت مضاعف عرضه و یا نایاب شد و وحشتی تأس‌بار تر برای مردم رقم زد

بازار داغ سودجویان و اصناف غیر مصنفی که از هر حادثه برای سوء استفاده و جیب‌بری استفاده می کنند این بار نیز کرونا را فرصتی برای خالی کردن جیب مردم دانسته و از این آب گل آلود در پی گرفتن ماهی شدند.

برچسب ها: کهگیلویه
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین