تاریخ انتشار:۱۱:۱۵ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۸
جولان کاسبان «ویروس بد» در ضعف نظارت مسئولان
عصر دنا: با تجویز توصیه هایی در فضای مجازی مبنی بر مصرف زنجبیل، سیر، لیمو ترش . دارچین قیمت ها سیر صعودی گرفته و نگرانی مردم از ادامه ایین وضعیت، تقاضا را بیشتر کرده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

«کرونا» که این هفته باعث افزایش قیمت برخی لوازم بهداشتی از جمله ژل ضدعفونی کننده، الکل و کمیاب کردن ماسک شده، سایه اش را بر بازار میوه هم انداخت.

به گزارش «عصردنا»؛ براساس یک باور تایید نشده پزشکی، برخی مردم معتقدند مصرف برخی میوه‌ها و خوراکی‌ها می‌تواند سیستم ایمنی بدن شان را مقابل ویروس کرونا تقویت کند. همین موضوع باعث شده کاسبان کرونا به بازار میوه و تره‌بار هجوم بیاورند و قیمت برخی از این اقلام رشد چند برابری نسبت به قبل از کرونا پیدا کند.

نگاهی به بازار یاسوج و دیگر شهر‌های استان کهگیلویه و بویراحمد نشان می‌دهد قیمت زنجبیل به کیلویی ۱۰۰ تا ۱۱۰ هزار تومان رسیده، درحالی که قیمت آن قبل از این اتفاقات حدود ۴۰ هزارتومان بود.

همچنین سیر نیز از حدود ۲۵ هزار تومان به کیلویی ۴۰ تا ۵۰ هزار تومان رسیده است و دیگر اقلام و مواد غذایی توصیه شده در این روز‌ها نیز به همین رویه مشمول گرانی شده اند.

علاوه بر این هفته گذشته لیموترش نیز حدود ۱۸ هزارتومان بوده که این روز‌ها به کیلویی حدود ۳۰ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد.
حمله «کرونا» به قیمت سیر و مرکبات در کهگیلویه و بویراحمد!
همچنین ژل ضدعفونی کننده دست که تا چند روز قبل عددی ۳۵۰۰ هزار تومان بود الان ۱۹۰۰۰ هم رسیده است.

مغازه ها: ما بی تقصیر هستیم، گرانی از مبدا است

مغازه داران در واکنش به اعتراضات مشتریان درباره چند برابر شدن قیمت این اقلام می‌گویند: این افزایش قیمت‌ها به خرده فروشی ارتباط ندارد، بلکه گرانی ناشی از مبدا است، چرا که مثل خیلی دیگر از سودجویی‌ها در کشور، وقتی تقاضای کالایی زیاد می‌شود، کاهش عرضه برای گرانی از سوی عاملین اصلی هم بیشتر می‌شود.

به گفته آنها، باید مسئولان نحوه عرضه این محصول در مبدأ را کنترل کنند.
حمله «کرونا» به قیمت سیر و مرکبات در کهگیلویه و بویراحمد!
حمله «کرونا» به قیمت سیر و مرکبات در کهگیلویه و بویراحمد!
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.