تاریخ انتشار:۱۵:۳۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۸
در نشست شورای مدیریت بحران استان مطرح شد
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: الکل و ژل ضد عفونی کننده در یاسوج تولید می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
جلسه کمیته بحران استان کهگیلویه و بویراحمد صبح امروز با دو دستور جلسه بارندگی‌های پیش رو و بیماری کرونا ویروس در استانداری کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

مبشری مدریکل کمیته امداد استان در این جلسه گفت: ۳ هزار مسکن غیر مقاوم در استان داریم یکی از مشکلات سال‌های قبل همین مسکن‌های غیر مقاوم بوده است که در اثر بارندگی برخی از آن‌ها دچار تخریب شدند.

وی گفت: در بارش سال گذشته ۵۰۰ خانوار ما دچار مشکل شده بود که کمک‌هایی به مقاوم سازی این مسکن‌ها شده است

فرمانده سپاه فتح استان در این نشست در خصوص دستور کار اول جلسه یعنی بارندگی پیش رو در استان گفت: همچون گذشته هرجا لازم باشد در بحث سیل ورود می‌کنیم و تجهیزات و امکانات ما در اختیار مردم است.

حمید خرم دل در خصوص دستور کار دوم جلسه یعنی ویروس کرونا افزود: جلسه ویدیو کنفرانس روز گذشته در خصوص ویروس کرونا با فرمانده سپاه برگزار شد، پدافند غیر عامل بخش‌های مختلفی دارد در استان قرارگاه زیستی داریم که باید این قرارگاه فعال و کارگروه آن نیز تشکیل شود.

وی عنوان کرد: التهاب شدیدی در خصوص این ویروس است، موضوع تا رفع نشده این قرارگاه جلساتی را باید تشکیل دهد.

خرم دل به شایعات فضای مجازی اشاره کرد و گفت: شایعاتی وجود دارد برای از بین رفتن این شایعات به یک سخنگو نیاز داریم که اخبار را به مردم ارائه دهند این موضوع خیلی مهم است که در یک زمان واحد اطلاع رسانی‌ها انجام شود.

فرمانده سپاه فتح تصریح کرد: خود دانشگاه نیز باید کار‌هایی را انجام دهد، ما به بخش فضای مجازی سپاه فتح گفتیم تولید محتوای آموزشی و اطلاع رسانی دقیق محتوایی در حوزه آموزشی انجام شود، دستورات لازم داده شده است.

وی عنوان کرد: سپاه ظرفیت‌هایی دارد، در بحث جامعه پزشکی ما آمادگی همکاری داریم که به مناطق محروم ورود کنیم، می‌توانیم دستگاه‌های جنگ نوین برای ضد عفونی کردن مکان‌ها را در اختیار شما قرار دهیم، دانشگاه علوم پزشکی باید از مشاوره‌های حوزه روانی استفاده کند.


سردار خرم دل گفت: در استان از نظر اقلامی مانند ماسک، مواد ضد عفونی کننده و لباس مخصوص دچار مشکل هستیم این اقلام باید تهیه شود و نیاز است مرخصی‌های مراکز درمانی لغو یا مدیریت شود.

فرمانده سپاه فتح ادامه داد: در بحث آرام بخشی، دانشگاه علوم پزشکی عده‌ای از پزشکان را سامان دهی کند برای مردم توضیح دهند که نباید اینقدر التهاب ایجاد شود، آرامش بخشیدن موضوع خیلی مهمی است بروشور‌های آموزشی مهم است که باید بین مردم توزیع شود.


استاندار نیز در این جلسه با اشاره به برگزاری پر شور انتخابات در استان گفت: انتخابات در استان به سلامتی برگزار شد و مردم حماسه آفریدند و این افتخار آفرینی را باید به مردم نشان دهیم قدر شناس مردم هستیم، امیدوارم افراد منتخب بتوانند جوابگوی خواسته‌های مردم باشند، وظیفه ما تامین امنیت و سلامت و بی طرفی انتخابات بود.


وی در خصوص کرونا گفت: به محض اینکه این موضوع اعلام شد که به کشور وارد شده است تلاش‌های گسترده‌ای شد، همیشه برای پیش گیری از بحران به همه ظرفیت‌ها نیاز است معمولا نیرو‌های مسلح در کمک به مردم همیشه در صحنه‌های مختلف پیشتاز هستند.

کلانتری عنوان کرد: سه جلسه تا کنون برگزار شده است چند موردمشکوک داشتیم که در بیمارستان جلیل بستری بودند، اما خوشبختانه آزمایش‌ها منفی بود و مبتلا نبودند تمام نمونه‌ها منفی بوده است، تاکنون تا این لحظه هیچ مورد مثبتی در استان نداشتیم خطر این بیماری از آنفولانزا کمتر است نهایت ۲ درصد در معرض خطرمرگ قرار دارند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: تفاوت این ویروس با سایر ویروس‌ها این است که سرعت انتقال بسیار بالایی دارد این تدابیر برای کاهش انتقال است، مردم دچار استرس می‌شوند و این استرس ایمنی بدن را پایین می‌آورد آرامش روانی باید به جامعه داده شود اطلاع رسانی صحیح باید انجام شود.

وی گفت: مرگ و میرسایر بیماری‌ها اصلا قابل مقایسه با این بیماری نیست این ویروس خیلی قوی نیست، آرامش روانی مهم است البته مردم نیز باید مواظب سلامت خودشان باشند و پیشگیری کنند، جامعه پزشکی ظرفیت خیلی خوبی است از ظرفیت امکانات شما استفاده خواهیم کرد.


کلانتری با اشاره به واحد تولیدی سینره گفت: یک واحد تولیدی سینره در استان داریم که تصمیم گرفتیم به سمت تولید ژل ضد عفونی و الکل در استان برویم ظرفیت خیلی خوبی است از فردا کلید کار زده خواهد شد همکاری‌های لازم نیز با این واحد تولیدی انجام خواهد شد.

استاندار در خصوص بارندگی‌های گفت: این بارندگی باید خوب مدیریت شود که دچار مشکل نشویم، یاسوج و سی سخت، دهدشت، قلعه ریسی و دیشموک باید جدی گرفته شو د تدابیر لازم گرفته شود، این جلسات جلسه عملیاتی است کمبود‌ها را اینجا نیاورید اولویت اصلی ما جان مردم است

وی گفت: قرار نیست ما دوباره خسارت‌های گذشته را ببینیم مسیر‌های که امکان ریزش دارد بیشتر مد نظر قرار بگیرد.
برچسب ها: یاسوج ، ژل ضد عفونی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.