کد خبر: ۱۵۰۲۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۰:۱۲ - ۲۶ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: از آنجا که تمامی دادستان‌های مراکز شهرستان‌ها اعلام کرده اند برگزاری همایش با عنوان همدلی ممنوع و تخلف به حساب می‌آید چرا از برگزاری آن‌ها توسط مسئولین مربوطه جلوگیری نشده است؟
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

یادداشت- فاطمه اسلام فر: چندی پیش خبری از یک تخلف انتخاباتی مبنی بر سواستفاده یک دهیار از امکانات دولتی و برپایی ضیافت ناهار در یک ورزشگاه معروف برای حمایت از یک کاندید خاص منتشر و با انتقاد شدید بسیاری از فعالین دانشجویی و رسانه‌ای همراه شد تا آنجا که خبر پس از بازتاب گسترده در بین عموم، منجر شد استاندار شخصا به مسئله ورود پیدا کرده و دهیارآن منطقه را عزل کند.

عدم مسامحه و برخورد قاطع با این دهیار که در جهت منافع خود، بیت المال را مورد سواستفاده قرار داد، کاری بس درست و غیر قابل اغماض است حال آنکه در کنار موارد گفته شده چند ابهام و پرسش مطرح است که در زیر به آن‌ها پرداخته می‌شود:
از جمله مهم‌ترین ابهامی که باید به آن پرداخته شود این است که آیا بزرگ‌ترین تخلفی که در شهرستان یا حتی استان رخ داده همین یک مورد بوده است که استاندار منطقه احساس خطر کرده و بر خود لازم دیده شخصا به مسئله ورود یافته و زمینه عزل دهیار را فراهم کند؟!
آیا امکان اینکه فرماندار منطقه وظیفه عزل و برکناری را انجام دهد وجود نداشته است و گمان کرده اند سطح تخلف آنچنان گسترده و بزرگ بوده است که ناچارا استاندار باید سر و تهش را هم بیاورد؟
فلذا باید پرسید وظیفه فرماندار در منطقه چیست؟ تا وقتی فرماندار حی و حاضر است چه نیازی بوده است استاندار اقدامی انجام دهد؟!
اگر فرماندار توان انجام وظیفه، رسیدگی به تخلفات و پیگیری اشخاص و گروه‌هایی که دست به چپاول بیت المال زده اند را ندارد آیا بهتر نبود در کنار عزل دهیار به وضعیت فرماندار نیز رسیدگی می‌شد؟!
اینکه صرفا جهت آرام کردن فضای عمومی دهیار را عزل کرده و با کسانی که در پشت پرده با فراغ بال و آسودگی خاطر در حال انجام فساد و تخلف هستند برخوردی صورت نگیرد، چیزی جز عوام فریبی است و پاک کردن صورت مسئله است؟! تکلیف مسئولینی که مجوز این تجمعات چند هزارنفری و استفاده از چمن ورزشگاه را صادر کرده اند چه می‌شود؟!
از آنجا که تمامی دادستان‌های مراکز شهرستان‌ها اعلام کرده اند برگزاری همایش با عنوان همدلی ممنوع و تخلف به حساب می‌آید چرا از برگزاری آن‌ها توسط مسئولین مربوطه جلوگیری نشده است؟
همچنین باید توجه شود که آیا صرف عزل فرد متخلف، حاشیه امن وی را مخدوش میکند؟
همان حاشیه‌ی امنی که ممکن است فردی با وجود چنین تخلفی باز هم توسط کاندید مورد نظر در جای دیگر و یا حتی در سمتی بالاتر مشغول به کار و فسادی زیرپوستی تر، گسترده‌تر و پیچیده‌تر شود!
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۲۶
لابد انتظار داشتی بدون محاکمه اعدامش کنن بنده خدا را، برای ورزشگاهی که زمینش را خودش داده، سازنده خودش بوده و هنوز تحویل نشده چمن،
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.