تاریخ انتشار:۱۲:۴۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: سازمان دانش‌آموزی کهگیلویه و بویراحمد رتبه‌های برتر کشور را از آن خود کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران نهادی عمومی و غیر دولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل تربیت عمومی بوده و در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را شروع و دانش‌آموزان پسر و دختر را در سه دوره تحصیلی و از پایه اول ابتدایی تا سوم متوسطه ( 12 سال تحصیلی )تحت پوشش قرار می‌دهد.

سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی دانش‌آموزی را تحت پوشش و پیگیری دارد. سازمان پیشاهنگی ایران با در نظر داشتن فعالیت‌هایی در این زمینه در ۱۳۰۴ ایجاد شد که پس از انقلاب در نیمه سال ۱۳۶۴ منحل گردید و سازمان جوانان و نوجوانان تشکیل شد.

جهت فعالیت‌های مکمل پرورشی در سال ۱۳۷۰ اساسنامه کانون‌های فرهنگی و تربیتی به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسید. در سال ۱۳۷۲ در ضمن آن، تشکیلات دانش‌آموزی تحت عنوان «پویندگان» در راستای فعالیت‌های پیگیر، مستمر و بلندمدت پرورشی ایجاد شد.

سال ۱۳۷۴ به‌جای عنوان کلی پویندگان، تشکیلات پسران «پیشتازان» و دختران «فرزانگان» عنوان گرفت. و از سال 1396 این تشکیلات با نام پیشتازان دختر و پسر شناخته می‌شود. تشکیلات سازمان دانش‌آموزی به‌عنوان سازمانی عمومی و غیر دولتی با اصول و مقررات خاص تحت نظر وزارت آموزش و پرورش از ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را شروع و در سال ۱۳۸۱ به تصویب شورای نگهبان رسید.

***اهداف

تقویت تربیت اجتماعی و روحیه نظم و قانونگرایی؛ تعلیم و تربیت اسلامی دانش‌آموزان در ابعاد مختلف فردی و اجتماعی؛ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان؛ خودباوری فرهنگی؛ ترویج روحیه تعاون و همکاری؛ نیکوکاری، نوع دوستی؛ مشارکت در ارتباط‌های بین‌المللی

***تشکل‌ها

پیشتازان (پسر یا دختر)
یاران مدرسه شامل:یاور مربی(اصلی‌ترین رکن)، خبرنگار دانش‌آموز (پانا)،کتاب یار، مدیریار، معلم یار، معاون یار، یاوران امداد، یادآوران، همیار مشاور، همیار انرژی، دانش‌آموز آموزش‌دهنده، یاران شهدا، یاران نماز، شهردار مدرسه، فن یار

***برنامه‌ها

اردوهای آموزشی – تشکیلاتی یاران ولایت - عمره دانش‌آموزی - اعتکاف دانش‌آموزی - گردشگری - جشن‌های نیکوکاری و عاطفه‌ها - ساماندهی بخشی از اوقات فراغت دانش‌آموزان در قالب کارت نشاط - راه اندازی سامانه مجازی زنگ نشاط - یاران مدرسه - جشن‌های سپاس معلم و سپاس مربی - گرامیداشت روز ۱۳ آبان و دهه فجر - خندق فرهنگی - دعای عرفه - نوگلان حسینی (ساماندهی مداحان دانش‌آموز) - مدیریت تعاونی‌های آموزشگاهی و...

به گزارش فارس جشن یاوران انقلاب توسط پیشتازان دانش‌آموزی با عنوان سپاس سردار در یاسوج و به همت سازمان دانش‌آموزی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

 

 

در این برنامه بحری‌زاده قایم مقام سازمان دانش‌آموزی کشور به برخی از دستاوردهای استان کهگیلویه و بویراحمد در سازمان دانش‌آموزی طی سال اخیر اشاره کرد و گفت: استان در عرصه فعالیت تشکیلاتی پیشگامان و در ضریب نفوذ مقام اول کشور را کسب کرده است.

این مسوول در وزارت آموزش و پرورش گفت: استان در جذب مربیان تشکیلاتی رتبه دوم کشور را از آن خود کرده و در محور جذب دانش‌آموزان تشکیلاتی در رتبه پنجم کشور قرار دارد.

وی افزود: در ارزیابی کلی سازمان دانش‌آموزی ایران؛ استان کهگیلویه و بویراحمد در فعالیت‌های تشکیلاتی و پیشتازان دانش‌‌آموزی در رتبه دوم کشور قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.