تاریخ انتشار:۰۱:۰۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد پیش از شروع تبلیغات به کاندیداها و هواداران آن‌ها سفارش کرد تا در فضایی آرام و بدون حاشیه فعالیت کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به روزهای حساس و به 2 ایستگاه پایانی خود یعنی شروع تبلیغات رسمی نامزدها و پس از آن روز سرنوشت ساز رای گیری و مشارکت سیاسی مردم در این عرصه مهم نزدیک شده است.

 2 مرحله ای که بدون شک و از نظر کارشناسان از شاخص ترین، مهم ترین ، مهیج ترین و البته ملتهب ترین دوران در کل فرآیند انتخابات محسوب می شود و مجریان، ناظران و دست اندرکاران امر به فراخور همین وضعیت و حساسیت نیز آخرین توصیه ها، تدابیر و برنامه های اجرایی و عملیاتی خود برای یک انتخابات سالم، پرشکوه، امن، عزتمند و آبرومند وهمراه با مشارکت بالای مردمی را به کار بسته اند.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد که این روزها تمامی چشم ها و امیدها به حساسیت ها ، دغدغه ها و عزم راسخ و سوگندهای یاد شده اش برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، امن، قانونمند و صیانت از تک تک آرای مردم در دوم اسفندماه جاری دوخته شده همچنان با حساسیت ، رصد دقیق اوضاع و البته حساب شده به همراه سایر اعضا و دست اندرکاران مشغول ریل گذاری و ترسیم بهترین و با کیفیت ترین کارکردها و برنامه های اجرایی ، امنیتی و قانونی در مدت باقی مانده از رویارویی با این عرصه مهم و سرنوشت ساز شده است.

نامزدهای انتخابات قانون را فصل الخطاب قرار دهند و بر ریل قانون حرکت کنند

وی با توصیه به نامزدهای انتخاباتی و طرفداران و لیدرها از آنان خواست با توجه به آغاز تبلیغات رسمی از فردا سعی کنند امنیت آرامش و آسایش جامعه و مردم را در نظر بگیرند.

 وی همچنین با توصیه به مجریان و دست اندرکاران تصریح کرد که در دام برخی موج سواری ها و غوغاسالاری های رسانه ای و برخی هیجانات نامعقول گرفتار نشوند.

کلانتری در نشست امروز چهارشنبه و در جمع مجریان انتخابات یادآور شد: هرگونه گزارشی مبنی بر تخطی از قانون انتخابات و تخلفات نامزدها که از سوی مراجع ذیصلاح تایید شدند برای ستاد انتخابات سند محسوب می شود و بر اساس آن با متخلفان برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را نخستین و مهمترین انتخابات در گام دوم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری برشمردند. 

وی تکلیف و رسالت اصلی ستاد انتخابات را ایجاد بستر و زمینه لازم برای برگزاری یک انتخابات باشکوه، سالم، قانونمند و در سلامت کامل دانست و از نامزدهای انتخابات خواست تا در دوران تبلیغات یک هفته ای خود را مدیریت و کنترل کنند.

وی ایجاد شور و نشاط و توام با امید را فلسفه اصلی و لازمه انتخابات پرشور و سالم دانست و تصریح کرد: همه عوامل اجرایی اعم از ناظران، مجریان و دست اندرکاران، هیات های بازرسی ، نامزدها و هواداران آنها و مردم باید در تحقق این امر مهم سهیم باشند.

کلانتری همچنین به نامزدهای انتخاباتی گوشزد کرد که اجازه ندهند برخی افراد به نام آنها در ستادهای انتخاباتی و در صحنه تبلیغات انتخاباتی آنها دست به اعمالی خلاف عفت عمومی جامعه ، بی نظمی ها و یا عدم رعایت قانون بزنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از نامزدهای انتخاباتی خواست از راه اندازی کارناوال های انتخاباتی، تیراندازی و هوگونه بی نظمی در زمان تبلیغات‌  به طور جد پرهیز و تا زمان برگزاری کمتر از 9 روز باقی مانده نیز بر مدار قانون حرکت کنند.

وی یادآور شد: برای چندین بار تاکید می کنم که سیاست و راهبرد اساسی مجریان انتخابات بویژه فرمانداران و تمامی عوامل اجرایی باید امانتدارانه، بی طرفانه و حرکت بر مدار قانون باشد و بدون شک مردم تعیین کننده اصلی انتخابات هستند.

کلانتری ادامه داد: البته کسانی هستند که با شایعه پراکنی و فرافکنی به دنبال ایجاد التهاب و زیر سئوال بردن سلامت انتخابات هستند که مجریان و همه عوامل اجرایی انتخابات نیز باید به دقت مراقب این گونه غوغاسالاری ها باشند و در دام آنها گرفتار نشوند.

استاندار از آمادگی کامل استان برای برگزاری انتخابات پرشور و حداکثری در استان خبر داد و گفت: همه امکانات و تجهیزات برای این انتخابات آماده هست و هیچ مشکلی وجود ندارد.

استاندار به همراه هیات‌های نظارت و اجرایی و اعضای ستاد  انتخابات استان نیز در نوبت عصر در جمع نامزدهای انتخابات حوزه انتخابی گچساران و باشت  گفت: نامزدهای انتخابات از هر گونه رفتار و گفتار تحریکی و تخریبی بپرهیزند و بدانند که خط قانون، شاخص اصلی انتخابات است.

حسین کلانتری با اشاره به اینکه استفاده از سلاح و راه اندازی کارنوال و کاروان ممنوع بوده و خلاف قانون است، خاطرنشان کرد: در صورت بی توجهی به قانون به شدت با متخلفان برخورد خواهد شد.
استاندار در این نشست امنیت انتخابات، شعب اخذ رای و امنیت و آرامش در جامعه را مهمترین و اصلی ترین رسالت برشمرد و افزود:  خط قرمز ما امنیت است و در این خصوص با هیچ کس تعارفی نداریم.

کلانتری توجیه و آگاه سازی لیدرها، هواداران و نزدیکان نامزدهای انتخاباتی را امری ضروری و مهم دانست و گفت: همه فعالیتها با حساسیت رصد می شود و در برخورد با متخلفان و مجرمان انتخاباتی به شدت برخورد می شود.

حسین کلانتری گفت: ما دینمان را برای دنیای کسی به حراج نمی گذاریم و در جهت اجرای صحیح و قانونی انتخابات با هیچکس تعارف نداریم.
استاندار در پایان ضمن تشکر از همه عوامل انتخابات خاطرنشان کرد : استان با همه توان،ظرفیت و امکانات آماده برگزاری انتخابات دوم اسفند خواهد بود و هیچ مشکلی وجود ندارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.