تاریخ انتشار:۰۰:۱۰ - ۲۱ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: بوی نامطبوع کود مرغ که در برخی مزارع کشاورزی اطراف شهر باشت از سوی بهره برداران ریخته شده باعث نگرانی و گلایه مندی شهروندان این شهر شده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

در اطراف شهر ۱۰ هزار نفری باشت در جنوب شرقی کهگیلویه و بویراحمد مزارعی زیادی وجود دارد که برخی کشاورزان با ریختن کود مرغ باعث ایجاد بوی نامطبوع در این شهر شده اند.

شهروندان باشتی معتقد هستند که بوی نامطبوع افزون بر آزردگی شهروندان باعث آسیب به گردشگری این شهرستان نیز خواهد شد.

فرشاد رستمی،رئیس شبکه بهداشت و درمان باشت درباره این موضوع گفت: با توجه به اصل ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی استفاده از کودهای مرغ در زمین های کشاورزی این شهرستان مصداق بارز تهدید بهداشت عمومی است که نیازمند برخورد جدی با متخلفان است.

براساس فصل بیست و پنجم قانون مجازات اسلامی هر اقدامی که علیه بهداشت عمومی تهدید شناخته شود از قبیل آلوده کردن آب آشامیدنی یا توزیع آب آشامیدنی آلوده، دفع غیربهداشتی فضولات انسانی و دامی و مواد زاید، ریختن مواد مسموم‌کننده در رودخانه‌ها، زباله در خیابان ها و کشتار غیر مجاز دام، استفاده غیرمجاز فاضلاب خام یا پس آب تصفیه‌خانه‌های فاضلاب برای مصارف کشاورزی ممنوع است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.
براساس تبصره ۱ این قانون ، تشخیص این که اقدام مزبور تهدید علیه بهداشت عمومی و آلودگی محیط زیست شناخته می‌شود و نیز غیرمجاز بودن کشتار دام و دفع‌ فضولات دامی و همچنین اعلام جرم مذکور حسب مورد بر عهده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ‌دامپزشکی خواهد بود.
در تبصره ۲ این قانون ، منظور از آلودگی محیط زیست عبارتست از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی،‌ شیمیایی یا بیولوژیک آن را بطوری که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار یا ابنیه مضر باشد تغییر دهد.

منبع: ایرنا
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.