تاریخ انتشار:۱۱:۲۶ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و با آغاز جهاد مدرسه‌سازی 2 هزار و 146 فضا با بیش از 7هزار و 100کلاس درس در کهگیلویه و بویراحمد ساخته شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان،پیروز کرمی اظهار کرد: یکی از محرومیت‌های ویژه استان پیش از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی عدم وجود شرایط مطلوب و نابرابری استفاده از امکانات تحصیلی در استان بود

وی افزود:‌به طوری که بسیاری از فرزندان روستایی و عشایری که جمعیت عمده استان را تشکیل می‌دادند از نعمت سواد بی‌بهره بودند و جمعیت باسواد استان حدود 21 درصد بود.

کرمی گفت: فضاهای آموزشی موجود عموماً سیاه چادر-کپری وگاهی در محیطهای باز تشکیل می‌شد.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی حدود270فضا برای تحصیل در استان فراهم بود که بخشی چادرهای عشایری و یا کپر بودند

 این مسؤول گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وبا آغاز جهاد مدرسه سازی 2هزار و146فضا با بیش از 7هزار و100کلاس درس در استان ساخته شد.

وی گفت:همراه ساخت مدرسه تجهیزات آن نیز ارائه وپیش از 2هزار و673کلاس سیستم گرمایشی استانداری سازی شده است.

مدیر کل نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان گفت: در41سال پس از پیروزی انقلاب سالانه بطور میانگین متوسط178کلاس درس در استان کهگیلویه و بویراحمد ساخته شده است.

وی گفت: از کلاسهای درس استان بدلیل پراکندگی مکانهای تحصیل در روستاها وعشایر حدود200کلاس فضای پیش ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: هزار و437کلاس درس هوشمند سازی شده است.

هادی زارع پور به مشارکت خیرین و برخی مؤسسات و بانکها اشاره کرد وگفت: فقط در6جشنواره برگزار شده در سالهای 92تاکنون خیرین حدود900میلیارد ریال تعهد کردند که حدود 80درصد آن محقق شده است.

وی افزود: خیرین مدرسه ساز تاکنون بیش از هزار و500کلاس درس در استان ساخته‌اند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: ظرفیت استفاده از خیرین در امر مقدس مدرسه سازی اولویت برگزاری جشنواره های سالانه را ایجاد کرده است.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.