تاریخ انتشار:۱۹:۴۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: معضل اجتماعی کودک همسری در کهگیلویه وبویراحمد به چشمگیر کاهش یافت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری در "همایش تخصصی حقوق کودک" که با حضور محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک و جمعی از مسئولان محلی در یاسوج برگزار شد، گفت: ارائه انواع خدمات اجتماعی به طور مطلوب به کودکان یک امر ضروری است و می‌طلبد مدیران اجرایی و نهاد‌های دولتی استان در زمینه حقوق کودکان و رعایت آن حساسیت ویژه‌ای داشته باشند.
نادیا صداقت با تاکید بر اینکه برای دفاع از حقوق کودکان باید از همه ظرفیت‌های قانونی استفاده کرد، عنوان کرد: انتظار می‌رود در استان نیز در این زمینه بیش از پیش تلاش شود.
وی با بیان اینکه کودک همسری در استان کاهش یافته است، افزود: این معضل اجتماعی در گذشته در استان شایع بود، ولی اکنون اگر وجود دارد به صورت موردی و در مناطق دور افتاده و محروم است.
صداقت به برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی در مناطق محروم و شهرستان‌های هشت گانه استان اشاره کرد و افزود: دفتر امور بانوان از پایان نامه‌های دانشجویی و کمک سازمان‌های مردم نهاد در این خصوص استقبال می‌کند.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ریش سفیدان، معتمدان محلی، مسئولان و نخبگان فرهنگی، رسانه‌ها و سمن‌ها در زمینه دفاع از حقوق کودکان می‌توانند نقش آفرینی کنند و انتظار می‌رود بیش از پیش ما را در این مسیر همراهی کنند.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.