تاریخ انتشار:۰۱:۰۵ - ۱۲ بهمن ۱۳۹۸
عصر دنا: برخی اعضای هسته مرکزی یکی از احزاب اصلاح طلب در یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد ، عملا و علنا اقدام به پیوستن به یکی از کاندیداهای شناسنامه دار در طیف اصولگرا کرده اند !
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

طیف بندی و حمایت از کاندیداهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در کهگیلویه و بویراحمد ، هیچ زمانی تابع یک قانون مشخص سیاسی مبتنی بر مدیریت احزاب نبوده است و اکنون هم به نظر نمی رسد چنین چشم اندازی را پیش رو داشته باشد.
هر چند تقسیمات حزبی در کهگیلویه و بویراحمد ، همانند سراسر کشور در ظاهر مبتی بر دو عقیده و طیف سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب است و مرام و مسلک ، اهداف و چهارچوب ها هم ظاهرا در این دو طیف مشخص است اما در دنیای واقعی و محل اجرا ، عملا چنین چیزی وجود ندارد یا سهم بسیار ناچیزی دارد و عملکردها مبهم و گاهی با عدول از مرام و رفتن به اردوگاه رقیب است (عمدتا اصلاح طلبان به اردوگاه اصولگرایان) که جای بسی تعجب است!
برخی اعضای هسته مرکزی یکی از احزاب اصلاح طلب در یکی از شهرستان های کهگیلویه و بویراحمد ، عملا و علنا اقدام به پیوستن به یکی از کاندیداهای شناسنامه دار در طیف اصولگرا کرده اند ! اقدامی که نشان می دهد هنوز بسیاری از افرادی که وارد چرخه حرفه ای سیاسی یعنی احزاب شده اند کاملا غیره حرفه ای و آماتور عمل می کنند و حتی منتظر یک تصمیم جمعی و حزبی هم نمی مانند!
یکی از طیف های مدعی کار حزبی همواره اصلاح طلبان بوده اند و به شدت ادعا می کنند فعالیت های سیاسی باید به نحوی مشخص باشد که بر اساس چهارچوب حزب تعیین شود نه بر تصمیمات شخصی چهره ها که در عالم سیاست و در تئوری بسیار قابل دفاع است اما اینکه تا چه میزان قدرت اجرایی داشته باشد بی شک به میزان توانایی و در چهارچوب عمل کردن مجریان یا اعضای رسمی احزاب بستگی دارد.
در آزاد بودن افراد برای انتخاب در حوزه فعالیت های سیاسی مبتنی بر انتخابات هیچ شکی نیست اما وقتی بحث از احزاب می شود و فردی در یک حزب مسئولیت می گیرد مطمئنا انتظار می رود در چهارچوب سیاست ها و تصمیم گیری های آن عمل کند نه بر اساس منافع شخصی خود! که اینگونه عمل کردن علاوه بر نظم بخشی به فعالیت های حزب در حوزه رسیدن به منافع ، تمکین بر تصمیم حزب ، وزن تاثیرگذاری بر موفقیت کاندیداها و سهم دریافتی ها یا منافع از موفقیت را بیشتر و حساب شده تر می کند.
نکته بسیار عجیب در این بین بی در و پیکر عمل کردن احزاب سیاسی موسوم به اصلاح طلبان است که تاکنون نتوانسته اند علی رغم داشتن ادعا ، واقعا حزبی عمل کنند و در این بین شورای مرکزی سیاست گذاری اصلاح طلبان در استان هم چندان ساز و کاری برای نظارت بر فعالیت این احزاب زیر مجموعه ندارد!
مشارکت گسترده در انتخابات نسخه ای است که عموما آن را تجویز می کنند چون هم مشروعیت انتخابات به آن بستگی دارد و هم اقتدار نظام در اثرگذاری بین المللی را بالا می برد اما در این بین انتظار از احزاب اصلاح طلب این است که با در نظر گرفتن حداقل ملاک های خود ، حداکثر بهره را ببرند نه این که با کوچکترین نقصانی بیشترین آسیب را متوجه کلیت جریان کنند.
شکی نیست که اصلاح طلبان قربانی همیشگی نظارت شورای نگهبان بوده اند ( بخش زیادی متوجه تصمیم گیری های غلط خود جریان است) و اکنون هم هستند اما در دوره اخیر هنوز امیدهایی برای برگشتن برخی از این چهره ها وجود دارد در حالی که به عنوان مصداق ، تقریبا هسته مرکزی یکی از احزاب جریان اصلاح طلب در یکی از شهرستان ها عملا به جناح رقیب پیوسته اند و مشخص نیست با تایید احتمالی داوطلب جریان ، وی بتواند نیروهایی را که به میل خود به اردوگاه رقیب رفته اند! یکبار دیگر کنار هم جمع کند و مطمئنا در چنین شرایطی مجبور به جور کردن بهانه ای و انصراف از ادامه کار می شود!/ تابناک

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.