تاریخ انتشار:۱۱:۵۶ - ۳۰ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: زیلایی منطقه‌ای دورافتاده و محروم با مردمانی نجیب و دوست داشتنی که همچنان مقاوم در برابر محرومیت ایستاده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

نسیم راوندزیلایی را همه می شناسند منطقه محروم و دورافتاده در شهرستان بویراحمد استان کهگیلویه و بویراحمد با مردمانی خونگرم و دوست داشتنی.

کافی است یک روز بار سفر ببندی و با پیمودن کیلومترها و گذشتن ساعت‌ها به زیلایی برسی تا مهربانی و صفا را در چهره مردمانی ببینی که هنوز در فقر و محرومیت زندگی می‌کنند.

سکوت برای همه رنج‌های زیلایی/ مسؤولان جز وعده برای زیلایی‌ها چه کرد‌ند؟

قصه تلخ زیلایی این سال‌ها آنقدر رسانه‌ای و به آن پرداخته شد که همه ایران می‌دانند زیلایی از چه محرومیت‌هایی رنج می‌برد و تنها کاری که مسوولان استان برای کاهش این عمق از محرومیت می‌کنند فقط وعده و وعید است اما شلاق سرما در روزهای سرد زمستان همچنان بر تن کودکان زیلایی است و دختران نوجوانان به جای آنکه دغدغه درس و مدرسه را داشته باشند بر پشت نحیف خود باری از هیزم بر دوش دارند تا گرمابخش خانه باشند.

اما محرومیت‌های زیلایی تنها این موارد نیستند زیلایی سرشار از محرومیت است و باید سکوت کرد برای مردمانی که رنج، فقر و مشکلات را همیشه به همراه دارند و بدون اینکه خمی به ابرو بیاورند در همه صحنه‌ها کنار انقلاب هستند.

سکوت برای همه رنج‌های زیلایی/ مسؤولان جز وعده برای زیلایی‌ها چه کرد‌ند؟

 روزهایی که در پیش هست آنقدر به سرعت طی می‌شوند تا به دوم اسفند و انتخابات برسند اما سهم زیلایی جز وعده چه چیزی به خود شنیده و دیده است؟

بارها مسوولان و نمایندگان با خودروهای شاسی بلند خود در زیلایی جولان داده‌اند و بعد از کلی حرف دلگرم کننده اما بدون عمل و نتیجه آنجا را ترک کرده‌اند و روزهای آینده باز زیلایی دوست داشتنی چنین صحنه‌هایی را به خود خواهد دید.

برای سختی‌های زیلایی و ناتوانی مسوولان برای حل رنج این مردم باید یک دقیقه سکوت کرد. هنوز زنان و مردان زیلایی با نداری‌ها سر می‌کنند تا شاید روزهای خوب از راه برسند، کودکان آنجا تا چشم باز کردند رنج و فقر و محرومیت دیده‌اند و این هست قصه رنج و سختی مردمانی نجیب اما زجرکشیده که همچنان مقاوم ایستاده‌اند!

سکوت برای همه رنج‌های زیلایی/ مسؤولان جز وعده برای زیلایی‌ها چه کرد‌ند؟

برچسب ها: نسیم راوند ، زیلایی
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.