تاریخ انتشار:۰۰:۱۹ - ۲۰ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارتفاع برف که بارش ان در مناطق سردسیری کهگیلویه و بویراحمد از صبح امروز پنجشنبه آغاز شده در منطقه کوهستانی جوخانه شهرستان چرام به بالای ۴۲ سانتی متر رسیده است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

براساس گزارش روز پنجشنبه اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد همچنین بیشترین میزان بارش در منطقه آبدهگاه شهرستان باشت با بیش از ۴۱ و شهرستان لنده با ۴۰ میلی متر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان نیز گفت: همچنین از صبح امروز تاکنون در دهدشت ۳۱، سی سخت ۲۰، لیکک ۸، یاسوج ۲۲، امامزاده جعفر ۱۹، دوگنبدان ۱۵، قلعه رئیسی ۱۷، موشمی زیلایی ۱۷، سوق ۳۰، و سرآسیاب یوسفی شهرستان بهمئی نیز ۲۲ میلی متر باران باریده است.

ولی بهره مند همچنین از ثبت حدود ۱۰ سانتی متر برف در مارگون ،  ۴ سانتی متر در سی سخت و  ۲ سانتی متر نیز در یاسوج خبر داد.

وی تصریح کرد: بارش برف و باران در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد تا روز شنبه ۲۱ دی ماه در سطح استان ادامه دارد و بر این اساس بارش های متناوبی  به صورت برف در ارتفاعات استان و نواحی سردسیری و باران در نواحی گرمسیری طی این مدت پیش بینی می شود.

وی با اشاره به کاهش دما، وزش باد و بارش باران و برف در استان، گفت: کشاورزان ( در مناطق گرمسیری و سردسیری) برای جلوگیری از سرمازدگی، محصولات خود را در برابر سرما محافظت کنند.

میانگین میزان بارش باران در استان در سال زراعی ۱۳۹۸-۱۳۹۹ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲.۵ میلیمتر کاهش یافته است.

میانگین بلند مدت بارش تا امروز ۲۲۲.۹ میلیمتر بوده و تفاوت سال زراعی جاری از مدت مشابه سال گذشته ۱۸۲.۵ - میلیمتر بوده است.

بارش سال زراعی گذشته (۹۷-۹۸) حدود ۸۹۱ میلیمتر بوده است.

 میانگین بارش سال زراعی بلند مدت ۵۴۲.۸ میلیمتر و درصد تفاوت بارش سال زراعی نسبت به کل بارش بلند مدت ۵۹ - میلیمتر بوده است.

دفتر مطالعات پایه منابع آب ایران کهگیلویه و بویراحمد را در سال زراعی ۹۷ و ۹۸ از نظر میانگین بارندگی استان‌ها در رتبه دوم پربارش ترین ها اعلام کرد.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت یک درصد مساحت کشور را در اختیار دارد.

برچسب ها: جوخانه چرام ، برف
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.