تاریخ انتشار:۱۴:۰۴ - ۱۲ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: استانی که راه‌های ارتباطی آن بنا به گفته رئیس پلیس‌راه و سایر مسوولان مرتبط بیش از 80 نقطه حادثه‌خیز دارد و هنوز در 5 کیلومتری شهر یاسوج نتوانسه‌اند برای نقطه حادثه‌خیز گردنه 2 پشته یا به قول محلی‌ها «کولی‌کش» فکری کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): روزی نیست که در استان کهگیلویه و بویراحمد شاهد اتفاق و یا حادثه ریز و درشت نباشیم اتفاقاتی که گاه ناگوار و غیر قابل جبران است و خانواده‌های زیادی تاکنون داغدار شده‌اند.

از غرق شدن در رودخانه‌های استان گرفته تا گاز گرفتگی‌های گاه و بی‌گاه و این اواخر غرق شدن در استخر پرورش ماهی! و تصادفات جاده‌ای که تقریبا کمتر روزی است که از این دست خبرها نداشته باشیم.

برای نمونه یکی از مشکلات بزرگ استان مربوط به راه‌ها و مسیرهای ارتباطی است استانی که بنا به گفته مسوولان یک کیلومتر آزادراه ندارد و بسیاری از جاده‌های آن هنوز به صورت سنتی عبور و مرور دو طرفه در آن‌ها در جریان است.

جاده‌های روستایی هم که وضعیتی بدتر از این دارند و چه بسیار روستاهای پر ترددی که با پرتگاه‌های ترسناک عبور و مرور را برای هر عابری سخت و دهشتناک کرده‌اند.

استانی که راه‌های ارتباطی آن بنا به گفته رئیس پلیس‌راه و سایر مسوولان مرتبط بیش از 80 نقطه حادثه‌خیز دارد و هنوز در 5 کیلومتری شهر یاسوج نتوانسه‌اند برای نقطه حادثه‌خیز گردنه 2 پشته یا به قول محلی‌ها «کولی‌کش» فکری کنند.

 

استانی که هر چند با آب‌های آزاد و دریاها ارتباطی ندارد اما از حیث غرق شدگی در رودخانه‌ها یکی از استان‌های اول کشور به شمار می‌رود.

همین سال گذشته بود که در یک صبح زمستانی جسد 3 دانشجوی علوم پزشکی به دلیل گاز گرفتگی از یک منزل استیجاری بیرون کشیده شد و هنوز داغ آن‌ها بر دل خانواده و دوستان و همکاران بود که دو کارگر بینوا در نانوایی به علت گاز گرفتگی جان خود را از دست دادند.

در همین خصوص به سراغ جلیل رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد رفتیم و از وی در خصوص حوادث و سوانحی که در کهگیلویه و بویراحمد اتفاق می‌افتد و مقایسه آن با کشور پرداختیم که این مسوول اولین مشکل را مربوط به عدم فرهنگ‌سازی دانست و گفت: برای مثال گوشه به گوشه استان را که نگاه کنید در محل رودخانه‌ها و جاهایی که افراد در آن محل‌ها آب تنی و شنا می‌کنند هیچ گونه تابلو و علائم هشدار دهنده وجود ندارد.


وی با بیان این که استان ما به دلیل توپوگرافی استانی حادثه‌خیز است افزود: جاده‌های ما کوهستانی و به خودی خود خطرآفرین است اما کمتر نقاط حادثه‌خیز آن ترمیم می‌شود.

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان ادامه داد: خوشبختانه حضور ما در محل سانحه و حوادث بسیار پایین‌تر از نرم کشوری است در حالی که در شهر این زمان 8 و در بیرون شهر 14 دقیقه است اما همکاران ما زودتر از این زمان بر سر حوادث حضور پیدا می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه حوادث و سوانح نهمین علت مرگ و میر در جان است و در کشور ما سومین علت مرگ و میر مربوط به حوادث است افزود: اما در استان ما وضعیت از کشور هم بهتر نیست و 50 درصد ماموریت‌های اورژانس در همین زمینه است.

این مسوول با بیان این که سال گذشته در استان 40 هزار ماموریت اورژانس به ثبت رسیده است افزود: روزانه 20 ماموریت حوادث و سوانح در استان داریم و میانگین ما از میانگین کشوری بسیار بالاتر است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.