تاریخ انتشار:۲۲:۵۸ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد خبر داد:
عصر دنا: مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد از کشف ۴۴ قبضه اسلحه از متخلفین شکار در استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): اسدالله هاشمی پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران، افزود: علیرغم همه کمبودها، با تلاش شبانه روزی نیروها، در سه ماهه گذشته ۴۴ قبضه اسلحه مجاز، غیر مجاز و جنگی از متخلفین کشف و ضبط شد.

هاشمی با ابراز نگرانی از وضعیت آمار بالای پرونده‌های تخلفات زیست محیطی در استان، اظهار داشت: در طی عملیات‌های گشت و کنترل تخلفات شکار و صید توسط یگان حفاظت محیط زیست در این مدت ۳ ماهه، ۱۰۰ مورد تخلف ثبت شده که در این راستا ۱۱۹ متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی با تقدیر از همراهی و همدلی مجموعه دستگاه قضا در مرکز استان و شهرستان‌ها در خصوص وضعیت پرونده‌های متشکله در مراجع قضائی، گفت: ۱۱۹ نفر متخلف به همراه ۱۰۰ مورد پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند که ۶ فقره پرونده با صدور رأی قضائی مختومه و ۹۴ مورد آن نیز در جریان است.

هاشمی به پرونده‌های تشکیل شده و تخلفات اشاره کرد و گفت: در حوزه صید غیر مجاز آبزیان ۷ هزار و ۳۵۸ قطعه ماهی کشف شده که متخلفین به همراه آلات جرم به مراجع قضائی معرفی شدند.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: در تخریب اراضی ۱۹ مورد پرونده تخلف تشکیل شده که در ا ین راستا ۴۶ هزار و ۹۹ متر مربع از اراضی ملی تخریب شده و برای متخلفین پرونده تشکیل و به مراجع قضائی معرفی شدند.

وی مسئله آموزش را مهم دانست و گفت: در طرح ساعتی با محیط بانان در مدارس ۵ هزار و ۱۶۶ نفر ساعت آموزش برای دانش آموزان مقاطع مختلف طی این ۳ ماه انجام شده است.

هاشمی تصریح کرد: با وجود مشکلاتی مانند کمبود نیرو، خودرو، گستردگی استان، پراکندگی مناطق و تراکم وظایف، عملکرد یگان حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد مطلوب است.

وی افزود: برنامه‌های آموزشی، کنترل و نظارت حداکثری در کنار وظایف و مسئولیت‌های ذاتی، اولویت برنامه‌های محیط زیست خواهد بود.

هاشمی گفت: با نشست‌هایی که با تشکل‌های مردمی، جوامع محلی و مسئولین صدا و سیمای مرکز استان در راستای فرهنگ سازی برای صیانت از محیط زیست داشته‌ایم و نیز برنامه ریزی هایی که برای آینده داریم، امیدواریم در ۳ ماهه سوم سال شاهد کاهش تخلفات محیط زیستی در استان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مشکلات را مانع انجام ندادن وظایف ندانست و ضمن اعتقاد به وجود مشکلات بزرگ در کنار کارهای بزرگ، گفت: اگر هدف انجام دادن کارهای بزرگ باشد قطعاً" با مشکلات بزرگی رو به رو خواهیم شد و مهم آن است که با تدبیر و مدیریت صحیح، با برنامه ریزی مناسب و با کمترین امکانات بزرگترین کارها را انجام دهیم.

وی ابراز داشت: یگان حفاظت محیط زیست استان از ابتدای مهرماه تا پایان آذر کنترل خوبی بر وضعیت مناطق تحت نظارت داشته و توانسته با برنامه‌ریزی دقیق و چندلایه عملکرد بسیار خوبی ارائه دهد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.