تاریخ انتشار:۲۲:۳۹ - ۱۰ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون ۱۰ معدن در استان شناسایی شده که دارای قابلیت فعال‌سازی و توسعه هستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سید حشمت الله صمیمی‌دوست در جلسه بررسی مشکلات معادن سلستین و گچ استان اظهار کرد: هم اکنون ۱۰ معدن در استان شناسایی شده که دارای قابلیت فعال‌سازی و توسعه هستند.

وی با اشاره به اینکه فعال‌سازی و احیاء این معادن در دستور کار است، افزود: پیش‌بینی می‌شود با راه‌اندازی آن‌ها برای ۹۰ نفر شغل ایجاد شود و ۲۰۰ هزار تن مواد معدنی از این معادن استخراج شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در حال حاضر پنج معدن سلستین با میزان ذخیره قطعی ۱۴۱ هزار تن و اشتغال ۳۳ نفر در مساحتی حدود دو کیلومتر مربع در شهرستان بهمئی و یک فقره معدن سلستین با ذخیره قطعی ۳۰ هزار تن و اشتغال ۶ نفر در مساحت حدود نیم کیلومتر مربع در شهرستان گچساران واقع شده است.

صمیمی دوست گفت: ماده معدنی سلستین در سه یا چهار استان دارای ذخیره است، اما معادن سلستین مستقر در کهگیلویه و بویراحمد کمترین عناصر مضر را دارد همراه که این خصوصیات، معادن استان را از معادن سایر نقاط کشور متمایز کرده است.

احداث کارخانه گچ در گچساران، کارخانه فراوری سلستین وکارخانه بوکسیت در کهگیلویه در آینده نزدیک از مصوبات این جلسه بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین