تاریخ انتشار:۱۰:۰۶ - ۰۱ دی ۱۳۹۸
عصر دنا: رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیستم گرمایشی ۳۰ درصد مدارس عشایری این استان، استاندارد نیستند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: سیستم گرمایشی ۳۰ درصد مدارس عشایری این استان، استاندارد نیستند.

«اسماعیل رضایی نیک» افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰۵ مدرسه عشایری در قالب ۳۶۰ کلاس درس وجود دارد که در این خصوص با کمبودی مواجه نیستیم.

وی در خصوص کمبودهای مدارس عشایری استان اظهارکرد: کمبودها در مدارس عشایری استان کم است اما در برخی از نقاط عشایری استان با کمبود چادر مواجه هستیم که این مشکل به اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان گزارش شده است که قول رفع کمبود ۲۰ چادر را داده‌اند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون ۷۰ مدرسه چادری، ۴۸ مدرسه کانکسی در مناطق عشایری داریم. از لحاظ امکانات و تجهیزات مدارس عشایری مشکلی نداریم.

رضایی نیک تصریح کرد: هم اکنون ۳۶۲۵ دانش آموز در مقاطع متوسطه اول، متوسطه دوم و ابتدایی در مدارس عشایری این استان مشغول به تحصیل هستند که ۴۷۰ معلم به صورت سرباز معلم، حق تدریسی و قرار دادی کار آموزش و تدریس این تعداد دانش آموز را برعهده دارند و در حال حاضر با کمبود معلم مواجه نیستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر حدود ۷۰ درصد مدارس عشایری استان از سیستم گرمایشی استاندارد برخوردارند و۳۰درصد مابقی که چادری بوده، فاقد استاندارد لازم هستند.

رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۳۰ درصد مدارس چادری که فاقد سیستم گرمایشی استاندارد هستند، به علت نبود برق و گاز است.

رضایی نیک تاکید کرد: حدود ۳۰ درصد مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد چادری و مابقی ساختمان و کانکس هستند.

وی اظهارکرد: باتوجه به این که مدارس عشایری در مناطق صعب العبور و دور دست هستند اما از لحاظ حقوقی معلمان این مدارس با مدارس شهری تفاوتی ندارند و انتظار داریم که حق کوچ، حق رفت و آمد و حق سختی کار به معلمان عشایری داده شود.

رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جلوگیری از بازماندن دانش آموزان عشایری استان از تحصیل با اقدامات و تلاش‌های صورت گرفته نگذاشته‌ایم که در مناطق عشایری دانش‌آموزی از تحصیل باز بماند و بررسی کرده‌ایم از ترک تحصیل دانش آموزانی که به دلایل مختلف از جمله مشکلات خانوادگی و دوری راه ترک تحصیل کرده بودند، جلوگیری کرده و حتی خوابگاه برای آنها نیز فراهم کردیم.

رضایی نیک افزود: در خصوص ترک تحصیل دانش آموزن عشایری تنها مشکلی که وجود دارد این است که دانش آموزان دختر مناطق عشایری زود ازدواج می کنند و تاکنون نتوانسته‌ایم جلوی این مساله که از ترک تحصیل آنها جلوگیری کنیم را بگیریم.

وی تصریح کرد: از مردم، خیرین و افراد دارای تمکن مالی انتظار داریم که برای پیشرفت مناطق عشایری با توجه به بضاعت مالی پایین خانواده‌های عشایری به مدارس عشایری کمک کنند.

رئیس آموزش و  پرورش عشایر کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس گفته‌های رئیس سازمان امور عشایر کشور پیشنهاد اختصاص سهمیه برای دانش آموزان در دانشگاه تربیت معلم داده شد که امیدواریم در مجلس به تصویب برسد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.