کد خبر: ۱۴۱۱۳
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار:۱۹:۴۶ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: رمضانی در حالی فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است که هنوز زمان ثبت نام برای شرکت در انتخابات شروع نشده است و باز هم نمونه دیگری از فعالیت های زودهنگام انتخاباتی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد به چشم می خورد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): قرارگرفتن در سال‌های انتخاباتی اعم از انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست‌جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، فضای خاص سیاسی بر کشور حاکم می شود اما در این میان، به نظر می‌رسد تبلیغات زودهنگام، انتخابات را از مدار سالم خود خارج می‌کند. 

تبلیغات زودهنگام برای تصاحب کرسی‌های مجلس شاید موضوع جدیدی نباشد اما در حال حاضر این فعالیت‌ها در شرایطی با سرعتی بیش‌تر از گذشته پیگیری می‌شود که مقام معظم رهبری نسبت به آن هشدار داده و می‌فرمایند«عده‌ای باعجله از حالا مباحث انتخاباتی را شروع کرده‌اند که این فعالیت‌های زودهنگام انتخاباتی موجب منحرف‌شدن ذهن‌ها از مسائل اصلی، مشغول کردن افراد به یکدیگر و برخی بدگویی‌ها می‌شود و این به ضرر مصالح کشور است.»

تبلیغات زودهنگام انتخاباتی مصادیق گوناگونی دارد که از جمله آن ها می توان به حضور نامزدها در مراسمات مذهبی، حضور در مهمانی‌های سیاسی، راه‌اندازی دفاتری در قالب مشاوره و گاهی هدیه و کمک‌های نقدی اشاره کرد. 

ماده 56 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌گوید: «فعالیت تبلیغات انتخاباتی نامزدهای نمایندگی هشت روز قبل از روز اخذ رأی مرحله اول و دوم آغاز و تا بیست‌ و چهار ساعت پیش از اخذ رأی ادامه خواهد داشت».

به نظر می رسد این مساله در بیشتر نقاط کشور از جمله کهگیلویه و بویراحمد موضوع فراموش شده ای است که به ندرت به آن توجه می شود و جلسات شبانه و طایفه ای و موضوعات مختلف از نمونه های آن است. 

روز گذشته نشست هم اندیشی با موضوع " آینده " با حضور جمعی از اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار شد که شاپور رمضانی از اساتید دانشگاه یاسوج که گفته می شود قصد شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی را دارد به سخنرانی پرداخت.

رمضانی در حالی فعالیت انتخاباتی خود را آغاز کرده است که هنوز زمان ثبت نام برای شرکت در انتخابات شروع نشده است و باز هم نمونه دیگری از فعالیت های زودهنگام انتخاباتی است که در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان بویراحمد به چشم می خورد. 

شاپور رمضانی حدود 18 ماه سرپرستی دانشگاه یاسوج را برعهده داشت که به دلیل تایید نشدن صلاحیت وی از سوی شورای انقلاب فرهنگی، توسط وزارت علوم کنار گذاشته شد.

از آنجا که مدت زمان برای نام نویسی در انتخابات و فرصت تبلیغات در قانون مشخص شده است بدیهی است درگیرکردن مردم در خارج از فصل انتخابات خسران و زیان را برای کل کشور به همراه دارد و البته ایجاد هیجان در زمان و فصل خود نوعی شور و نشاط را در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سطح جامعه ایجاد خواهد کرد./ صبح زاگرس

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۴
گویا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۲۱ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
اگر توانست ازپله فضاحت هایش پایین بیاید آنوقت ابرازوجودکند
هنوز نتوانسته ....که زده پاکش کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۰۹
آقای رمضانی به عمل کار برآید به سخندانی نیست.
لازم است ابتدا به اطراف خود بنگرید و به مشکلاتی که خودتان برای مردم ایجاد کرده اید توجه نمائید و آن را برطرف نمائید. بعد از آن با حضور در مجلس در پی رفع مشکلات کلان مردم در مجلس باشید. حضرتعالی مستحضر هستید که جاده ارتباطی چندین روستا و اکثریت اهالی روستای مازه خریده از کنار خانه پدر بزرگوار حضرتعالی می گذرد از قضا تمام طول مسیر تعریض گردیده و خیابان 16 متری ایجاد شده است و اهالی به راحتی رفت آمد می کنند به استثنای بخشی از مسیر که در مجاورت خانه پدری حضرتعالی قرار دارد و عرض خیابان 6 متر می باشد و مردم برای رفت آمد با مشکلاتی مواجه هستند که علیرغم مراجعه متعدد برای عقب نشینی دیوار مربوط به شما، کمترین همکاری صورت نگرفته است. این وضعیت طی سالیان اخیر و با توجه به بار ترافیکی که در این مسیر وجود دارد منجر به ضرر مادی و جانی برای مردم گردیده است. لذا خواهشمند است اگر ادعایی در جهت رفع مشکلات مردم دارید لطفا از خودتان شروع بفرمائید. تا ادعای حضرتعالی باورپذیر باد.
والسلام
مدیر پایگاه درج این کامنت دلیلی برای تایید یا رد ادعای مربوطه از طرف مدیریت سایت نیست
بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
این جا حای بیان عقده های شخصی نیست من رمضانی را نمیشناسم ولی تمدید نشدن سرپرستی ایشان در دانشگاه یاسوج دلیل نمیشود که لیاقت نمایندگی را ندارد اتفاقا نقطه عطف کار ایشان است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۵ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
رمضانی اول گندهایی که به زندگی خیلیا زد پاک کنه بعد نماینده غ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.