کد خبر: ۱۴۱۱۲
تاریخ انتشار:۱۹:۴۲ - ۰۸ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: به نظر می رسد در روزهای اخیر نطق های نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است از جمله این که در اظهاراتی از تلاش برای احقاق حق مردم استان در ماجرای سقوط هواپیمای تهران-یاسوج سخن گفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir): سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن، واکنش های زیاد و متفاوتی از سوی مردم و مسئولان در پی  داشت؛ نمایندگان مجلس نیز پس از اجرای این طرح از سوی دولت، نمایندگان مجلس نیز به آن اعتراض کردند این در حالی است که رئیس جمهور روز گذشته اعلام کرد خود من هم از زمان سهمیه بندی خبر نداشتم.

 

در این میان نمایندگان استان کهگیلویه و بویراحمد نیز موضعگیری هایی انجام دادند؛ نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی مجلس خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آیا بهتر نبود شما که در جلسه سران قوا حضور دارید، حداقل به صورت استمزاجی نظر نمایندگان ملت را درخصوص افزایش قیمت بنزین جویا می شدید؟ چرا نمایندگان مردم باید از رسانه ها مطلع چنین تصمیم مهمی شوند؟ چرا پیوست اجتماعی و اقناعی درخصوص این طرح پیش از اجرای آن وجود نداشته است؟

 

زارعی تاکید کرد: بدون شک موج گرانی ناشی از افزایش قیمت بنزین، کالاها و خدمات مورد نیاز مردم را در بر خواهد گرفت و لازم است مسئولان در عمل و نه در شعار، تمهیدات و اقدامات لازم درخصوص جلوگیری از افزایش قیمت ها را بیاندیشند.

 

وی عنوان کرد: خدا نکند کمر مردم زیر بار این مشکلات بشکند، وقتی توزیع عادلانه منابع ارزش خواهد داشت که فشار بر مردم وارد نشود. آیا وعده های دولت درخصوص افزایش قیمت بنزین تحقق خواهد یافت؟ آیا کمک هایی که دولت قصد دارد انجام دهد، هزینه های جدید را پوشش می دهد؟

 

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص پرونده سقوط هواپیمای تهران-یاسوج به اظهار نظر پرداخت موضوعی که شاید کمی دیر به نظر می رسد و شاید بهتر بود در همان روز های نخست بعد از سقوط هواپیما از حق مردم استان و شهرستان دفاع می شد و حداقل حمایت از وزیر راه و شهرسازی وقت، صورت نمی گرفت.

 

زارعی در صحبت های خود با یادآوری اینکه قریب به دو سال از سانحه سقوط پرواز تهران-یاسوج می‌گذرد، ضمن همدردی با بازماندگان این حادثه گفت: با پیگیری ‌های صورت گرفته تعدادی از مسئولان ذی ربط عزل و پرونده مسببان حادثه از سوی قوه قضاییه مورد پیگیریقرار گرفت و کیفر خواست آن صادر شد که لازم است از ریاست قوه قضاییه و قضات این پرونده تشکر و تقاضا کنم با تسریع در اجرای احکام و مجازات عاملین به بخشی از خواسته‌های مردم توجه شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معدن مجلس به علت پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص افزایش پروازها در یاسوج تشکر کرد و در عین حال گفت: متأسفانه عمده درخواست‌ها تحقق نیافته است و مردم ناچار هستند با صرف هزینه زیاد پروازهای خود را از طریق سایر فرودگاه‌ها انجام دهند که امیدواریم هرچه سریع‌تر این مشکل به صورت جدی حل شود.

 

اظهارات این روزهای غلام محمد زارعی در مجلس شورای اسلامی رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفته است و همانطور که پیش از این گفته شد مردم استان انتظار داشتند نماینده شان در مجلس پیش از این که دیگران برای آن ها دل سوزی کند، برای مردم استان دل بسوزاند و از حق آن ها دفاع کند نه این که در آستانه انتخابات با لحنی دیگر ژست دفاع از حقوق مردم به خود بگیرند.

 

م.کریمی

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین
آخرین اخبار