تاریخ انتشار:۰۹:۲۶ - ۰۶ آذر ۱۳۹۸
عصر دنا: نماینده مردم شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده گفت: مطالعات اولیه احداث سد مارون ۲ یا آبریز بر روی رودخانه مارون به پایان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عدل هاشمی پور روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا با اشاره به تاکید وزیر نیرو بر آغاز عملیات احداث سد مارون ۲ معروف به آبریز در دولت تدبیرو امید اظهار داشت: این طرح دارای کد ملی و با تکمیل مطالعات نهایی به زودی وارد فاز اجرایی خواهد شد.

وی بیان کرد: ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برای احداث جاده دسترسی به تاج سد تخصیص داده شده است.هاشمی پور اضافه کرد: مناقصه احداث جاده دسترسی به زودی نیز برای برگزار  خواهد شد.

وی گفت: در این طرح آب بصورت ثقلی از یک تونل به طول چهار هزار ۹۰۰ متر به لوله‌هایی به طول هفت هزارو ۴۰۰ متر انتقال و با احداث تونلی به طول شش هزارو ۴۵۰ متر آب به دشت های کهگیلویه و چرام خواهد رسید.

هاشمی پور ارتفاع این سد را ۱۵۰ متر و بصورت آر سی سی اعلام کرد.

وی بیان کرد:  بر اساس تخصیص وزارت نیرو ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب از این سد به دشت های کهگیلویه و چرام منتقل خواهد شد.

هاشمی پور گفت: سد آبریز که برای آبیاری بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان های کهگیلویه و چرام پیش بینی شده شکوفایی و توسعه بخش کشاورزی در این مناطق را در پی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: سد آبریز با توجه به تولید ۲۸ هزار مگاوات برق هم برای دولت و هم برای مردم منطقه سودآوری زیادی دارد.

سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی کهگیلویه احداث می شود .

با اجرای این طرح بیش از ۳۰ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام به شبکه‌های نوین آبیاری مجهز خواهد شد.

بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت حدود ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در ۲ شهرستان کهگیلویه و چرام ساکن هستند و بخش کمی از حدود ۷۰هزار هکتار زمینهای کشاورزی این مناطق آبی است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.